Visa tuo Everywhere Initiative -kilpailunsa ensimmäistä kertaa Eurooppaan – palkintona 50 000 euroa

Uuteen eurooppalaiseen kilpailuun kutsutaan startup-yrityksiä ideoimaan, miten paikallista yhteisöllisyyttä ja matkailukokemuksia voidaan kehittää, ja siten parantaa ihmisten arkea

Helsinki, 11. huhtikuuta 2017 – Visa Inc. (NYSE: V) haastaa 19. huhtikuuta alkaen startup-yritykset sekä innovatiiviset fintech-alan toimijat 19 Euroopan markkinalta mukaan Euroopan kaikkien aikojen ensimmäiseen Everywhere Initiative -kilpailuun. Kilpailijoilla on mahdollisuus voittaa jopa 50 000 euron arvoinen palkinto käytettäväksi joko kehitysohjelmaan Visan kanssa tai yhteistyöhön Visan rahalaitosasiakkaiden kanssa. Lupaavimmilla kilpailuun osallistuvilla startupeilla on mahdollisuus hyödyntää Visa Developer Platformin ohjelmointirajapintoja, Visan mentoreita sekä teknologia-asiantuntijoita ideoidensa jatkokehittämiseen.

Yhdysvalloissa vuonna 2015 lanseerattu Visan Everywhere Initiative on suunniteltu tukemaan maksamisen innovaatioiden kehittämistä maksualan digitalisoituessa. Kilpailuun on tähän mennessä osallistunut lähes 1000 startup-yritystä, jotka ovat keränneet yhteensä 1,7 miljardia dollaria rahoitusta. Euroopan lisäksi Visa tulee järjestämään Everywhere Initiative -kilpailun tänä vuonna myös Pohjois- ja Latinalaisessa Amerikassa sekä Aasiassa. Eurooppalaisia kilpailuun valittuja startup-yrityksiä pyydetään tarjoamaan ratkaisua yhteen tai useampaan seuraavista haasteista Everywhere Initiative -verkkosivuston kautta 19.4. alkaen:

• Yhteisöllistämishaaste: Miten digitaalisten maksuteknologioiden avulla voidaan luoda tuotteita, jotka rikastavat paikallisia yhteisöjä sekä lisäävät yhteisöllisyyttä?

• Alueellisen, kaupunkien välisen matkailun haaste: Miten mobiiliteknologiat sekä yhdistetyt laitteet voivat muuttaa matkustamiskokemusta kaupunkien välillä?

• Kansainvälisen matkailun haaste: Miten kansainvälisestä matkustamisesta voidaan tehdäsaumattomampi kokemus Visan avoimiin rajapintoihin perustuvien uusien tuotteiden ja palveluiden avulla?

Bill Gaida, Senior Vice President, Visan Innovation and strategic partnerships -osastolta, kommentoi: “Kuluttajakokemus on maksualan ydin, ja nyt alan kehitys on erityisesti teknologian ansiosta vauhdikkaampaa kuin koskaan. Visan Everywhere Initiativen kaltaisten kilpailujen avulla tuemme teknologisia innovaatioita tuodaksemme kuluttajien saatavimme yhä käyttäjäystävällisempiä ratkaisuja. Koska kilpailu on osoittautunut menestyksestä Atlantin toisella puolella, odotamme mielenkiinnolla innovatiivisten, rahoitusta etsivien eurooppalaisten startup-yritysten ehdotuksia sekä hedelmällistä yhteistyötä auttaaksemme heitä toteuttamaan ideansa.”

Hakuaika kilpailuun alkaa Everywhere Initiative -sivustolla 19.4. ja jatkuu 17.5. asti. Visa Everywhere -kilpailun finalistit pitchaavat ideoitaan tuomaristolle Money 20/20 -tapahtumassa Kööpenhaminassa 26.-28. kesäkuuta 2017.

Lisätietoa kilpailusta täällä.

Visan Everywhere Initiative -innovaatio-ohjelmasta
Visan Everywhere Initiative on innovaatio-ohjelma, joka on suunniteltu rohkaisemaan startup-yrityksiä
luomaan uusia innovaatioita maksualalle maksamisen digitalisoituessa. Ohjelma lanseerattiin Yhdysvalloissa vuonna 2015, ja tähän mennessä lähes 1000 startup-yritystä on saanut sen kautta yhteensä 1,7 miljardia dollaria rahoitusta. Ohjelmaan on valittu yhteensä 60 finalistia sekä 14 voittajayritystä.

Vuonna 2017 ohjelma järjestetään ensimmäistä kertaa Euroopassa, ja on avoin startup-yrityksille seuraavilla 19:lla markkinalla: Itävalta, Bulgaria, Tšekki, Tanska, Suomi, Ranska, Saksa, Irlanti, Israel, Norja, Puola, Portugali, Slovakia, Espanja, Ruotsi, Sveitsi, Alankomaat, Iso-Britannia sekä Turkki. Kilpailun kaikki vaiheet ovat englanninkielisiä.

Visa yhtiönä
Visa Inc. (NYSE: V) on globaali maksuteknologiayhtiö, joka yhdistää kuluttajat, yritykset, rahalaitokset sekä julkishallinnon toimijat yli 200 maassa ja alueella välittääkseen nopeita, turvallisia ja luotettavia elektronisia maksutapahtumia. Ylläpidämme yhtä maailman kehittyneimmistä prosessointitietoverkoista – VisaNetiä – joka pystyy käsittelemään yli 65 000 tapahtumaviestiä sekunnissa, suojaa kuluttajia maksukortin väärinkäytöltä sekä takaa varmat maksut kauppiaille. Visa ei ole pankki eikä myönnä maksukortteja, nosta luottorajoja tai määritä kursseja ja maksuja kuluttajille. Visan innovaatioiden avulla yhtiön rahalaitosasiakkaat voivat tarjota asiakkailleen enemmän valinnanvaraa, kuten debit- ja prepaid-maksuvaihtoehdot sekä luottokorttimaksut. Lisätietoa osoitteesta https://usa.visa.com/ sekä @VisaNews.