Blog post -

Joulupukin Pajakylä kesällä

Rovaniemi on Joulupukin virallinen kotikaupunki ja Joulupukin Pajakylässä voit majoittua kesällä keskiyön auringon alla, kokea kulinaristisia elämyksiä ja nauttia jouluntaiasta sekä pohjoisen elämyksistä ympäri vuoden. Napapiirillä sijaitsevassa kylässä on hotelleja, mökkejä, igluja, paikallisia herkkuja tarjoavia ravintoloita ja kahviloita, sekä putiikkeja, joista voi ostaa suomalaista designia ja käsitöitä.

The Official Hometown of Santa Claus Joulupukin Pajakylä Rovaniemi Visit Rovaniemi Lappi Roadtrip

Joulupukin Pajakylä on kuin oikea kylä tarjoten ohjelmaa ja aktiviteetteja koko perheelle

Joulupukin voi tavata napapiirillä, Joulupukin Pajakylässä vuoden jokaisena päivänä, ihan ilmaiseksi. Joulupukin tapaamisen lisäksi Pajakylä tarjoaa hurjan määrän erilaista tekemistä ja näkemistä koko perheelle. Kylämäisyyttä lisää hurmaava keskusaukio jossa voit ylittää napapiirin linjan! Joulupukin pääposti taas on nähtävyys jo itsessään. Joulupukin Pajakylästä löydät myös historiallisen Rooseveltin majan. Maja kertoo tarinan siitä kuinka kaikki alkoi, ja miten Joulupukin Pajakylä syntyi.

Santa Calus Village summer Visit Rovaniemi Lapland Finland

Suloisten eläinten ystäville Pajakylä tarjoaa Tallitontun Piha kotieläinpihan, jossa asustaa suloisia kilttejä kotieläimiä kuten alpakoita, poroja, lampaita, vuohi, kaneja, kanoja ja kukko. Kotieläinpihan nuotiolla voit valmistaa myös omia eväitä! Arctic Circle Husky Park on puolestaan koti lähes sadalle ihastuttavalle, siperianhuskylle, perinteisessä, luonnonläheisessä miljöössä. Santa Claus Reindeerillä tapaat puolestaan hurmaavat Joulupukin porot ympäri vuoden. Pajakylässä on myös useita aktiviteetteja tarjoavia yrityksiä: Santa Claus Holiday Village activities, Christmas House Safaris, Arctic Circle Snowmobile Park, Santa’s Adventures, Villi Pohjola ja Sunny Safari.

Joulupukin Pajakyla elainystavat Santa Claus Village animal friends Elf´s farmyard Tallitontun piha

Joulupukin Pajakylässä voit majoittua, kokea kulinaristisia elämyksiä ja nauttia jouluntaiasta sekä pohjoisen elämyksistä ympäri vuoden. Napapiirillä sijaitsevassa kylässä on hotelleja, mökkejä, igluja, paikallisia herkkuja tarjoavia ravintoloita ja kahviloita, sekä putiikkeja, joista voi ostaa suomalaista designia ja käsitöitä.

Restaurant in Nova Skyland Hotel in Rovaniemi, Lapland, Finland

Pajakylä on mahtava paikka shoppailla käsitöitä sekä suomalaista designia pelkästään jo siitä syystä että Pajakylän alueella sijaitsee useampi tehtaanmyymälä. Täältä löydätkin kauniita neuleita, Marttiinia, Marimekkoa ja Iittalaa, puisia, poronnahkaisia sekä poronluisia käsitöitä. Pajakylässä sijaitsee myös ihana Valley Shop joka myy Muumi-tuotteita, sekä Balmuir jonka Lifestyle-brändin tuotteet on valmistettu korkealaatuisista luonnonmateriaaleista. Lue täältä lisää Pajakylän ihanista putiikeista sekä verkkokaupoista!

Moomin Magic Winter Moomin Valley Shop Rovaniemi

Pajakylässä voi viihtyä pidempäänkin ja majoitusvalikoima on uskomaton!

Joulupukin Pajakylässä voi seikkailla ihastelemassa ihan vaan upeita majoituksia. Majoitusten välillä kulkee hurmaavia “kyläteitä” ja kaiken keskipisteenä on Pajakylän putiikkien reunustama keskusaukio. Joulupukin lomakylä on majoitusyritys pajakylässä ja se on kaikkea mitä Lapin lomalta voi toivoa: laadukasta majoitusta, monipuolisia aktiviteetteja, mainiota ruokaa ja juomaa, shoppailua, Joulupukin tapaamista ja paljon muuta!

Arctic Circle Santa Claus Village Rovaniemi Lapland Finland

Glass Resort on perheyritys joka tarjoaa ensiluokkaista majoitusta Superior-lasihuoneistoissa, joissa on kaikissa oma ulkoporeamme sekä sauna. Tässä majoituksessa Joulupukin Pajakylän aktiviteetit, käyntikohteet ja palvelut ovat kuitenkin vain minuutin kävelymatkan ulottuvilla. Santa´s Igloos Arctic Circle sijaitsee vain lyhyen kävelymatkan päässä Napapiirin Pajakylän palveluista, ja kun majoitut lasi-iglussa, voit kokea Napapiirin elämyksiä ainutlaatuisella tavalla. Voit nukahtaa keskiyön auringon alla! Nova Skyland Hotelli sijaitsee vain 200 metrin päästä Joulupukin Pajakylän putiikeista, tässä kohteessa nautit luonnon läheisyydestä suurten panoraama ikkunoiden välityksellä.

Loft Cafen suklaakakku Rovaniemi Lappi

Pajakylässä voi nauttia paikallisia herkkuja useassa ravintolassa ja kahvilassa

Napapiirillä sijaitseva Loft Cafe tarjoaa sinulle ensiluokkaisen valikoiman kahvia, teetä ja paikallisesti leivottuja herkkuja, joista suuri osa on itsetehtyjä ja nyt myös VR kokemuksen. Erikoiskahvit ovat tämän paikan ylpeys! Lappi-aiheinen ravintola Kotahovi, tarjoaa maukasta lappilaista ruokaa. Three Elves Ravintola palvelee uudessa Joulupukin lomakylän päärakennuksessa Joulupukin pajakylän sydämessä. Tunnelmallinen ravintola tarjoaa tunnetusti makuelämyksiä, jotka tulvivat aitoja, puhtaita makuja ja lappilaisia raaka-aineita. Three Elves Restaurantin valikoimaan kuuluvat illallinen, drinkit ja kahvi. Santa´s Pizza & Burger puolestaan on perinteinen ”fast food” ravintola Pajakylässä. Valikoima koostuu herkullisista pizzoista ja omalla reseptiikalla valmistetuista hampurilaisista. Ravintolasta löytyy myös A-oikeudet sekä alkoholin vähittäismyynti.

Avaa Joulupukin Pajakylän kartta selailtavaksi >>

• Culture

• matkailu
  • lomakylä