Pappila Penkkala Group Oy osaksi Visma-perhettä

Visma ostaa Pappila Penkkala Groupin (PPG) vahvistaakseen asemaansa Suomen saatavienhallintamarkkinoilla.

Pappila Penkkala Group on nopeasti kasvava suomalainen yhtiö, joka on erikoistunut saatavienhallintaan. Yritys auttaa asiakkaitaan optimoimaan koko prosessin laskutuksesta maksujen vastaanottoon. Tämä nopeuttaa rahankiertoa, lisää kustannustehokkuutta ja tarjoaa PPG:n asiakkaille vahvan kilpailuedun.

- Tämä yrityskauppa on meille tärkeä askel laajentaessamme tarjontaamme Suomen markkinoilla. Saatavienhallinta on olennaisessa osassa kaikkien yritysten toiminnassa, ja PPG tuo meille huomattavaa osaamista sekä kokemusta tämän prosessin optimoimisesta. Arvostamme PPG:tä korkeatasoisena, nopeasti kasvavana yhtiönä, jolla on omistautunut ja työhönsä keskittynyt johtoryhmä. Uskomme, että PPG tulee luomaan koko Visma-konsernille merkittävästi lisäarvoa, sanoo Visman toimialajohtaja Eivind Gundersen.

- Siirtyminen Visman omistukseen on luonteva osa kasvustrategiaamme. Jaamme emoyhtiön kanssa saman yrityskulttuurin. Kauppa tarjoaa yhtiöllemme loistavan mahdollisuuden päästä uusille markkina-alueille ja tavoittaa entistä suurempia asiakassegmenttejä, toteaa Pappila Penkkala Group Oy:n toimitusjohtaja Matias Mäenpää.

- Visma-konserniin liittyminen luo uusia mahdollisuuksia myös PPG:n lakipalveluille. Olemme keskittyneet palvelemaan pääosin pk-yrityksiä, ja Vismalla on tässä segmentissä jo valmiiksi useita asiakkaita, kertoo Samuli Tuomikoski, Pappila Penkkala Group Oy:n johtava lakimies.

Uuden omistajan myötä Pappila Penkkala Group nimi tulee vaihtumaan Visma PPG:ksi. Yritys jatkaa toimintaansa Visman itsenäisenä tytäryhtiönä.

Lisätiedot:
Matias Mäenpää, toimitusjohtaja, Pappila Penkkala Group Oy, +358 45 342 8055
Eivind Gundersen, divisioonajohtaja, Visma Software SMB, +47 932 17 677

Tietoa Pappila Penkkala Group Oy:stä
Pappila Penkkala Group Oy on taloushallintoon, saatavienhallintaan ja lakipalveluihin erikoistunut yritys. Vuonna 1993 perustetun yhtiön pääkonttori on Turussa ja muut toimipisteet sijaitsevat Helsingissä, Tampereella, Joensuussa ja Porissa. Pappila Penkkala Group työllistää yli 70 henkeä ja sillä on yli 6000 asiakasta Suomessa (Pk-yrityksiä, kuntia, vakuutusyhtiöitä ja yksityishenkilöitä)

• Talous, rahoitus

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 500 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Lisäksi yli 300 000 asiakasta ostaa Visman tarjoamia ratkaisuja palveluina. Visma-konsernissa on 5 500 työntekijää, ja vuonna 2015 sen liikevaihto oli 8 338 miljoonaa Norjan kruunua. Kotisivu: visma.fi.

Visma makes businesses more efficient, through offerings of software, commerce solutions, retail IT-solutions, and IT-related projects and consulting. Visma simplifies and digitalizes core business processes within the private and public sector. 500,000 customers in Northern Europe utilize Visma’s products and services, and an additional 300,000 use Visma as a hosting partner. The group has 5 500 employees and its net revenue amounted to NOK 8 338 million in 2015. www.visma.com.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222