Tiedote -

Tampere luottaa Wilmaan – jatkossa yhtenäinen järjestelmä esiopetuksesta toiselle asteelle saakka

Visman ja Tampereen kaupungin tekemä sopimus tuo Wilman tuhansille uusille käyttäjille 1.8.2020 alkaen. Ennestään järjestelmää on käytetty jo toisen asteen oppilaitoksissa, ja nyt sama järjestelmä tullaan ottamaan käyttöön myös esi- ja perusopetuksessa. Tehdyn sopimuksen kattama oppilasmäärä on noin 20 000.

Tampereen kaupunki ja mm. opetustoimen hallinnon järjestelmiin erikoistunut Visma Enterprise Oy ovat tehneet hankesopimuksen Wilma-ohjelmiston toimittamisesta esi- ja perusopetuksen käyttöön.

Kustannustehokkaana SaaS-palveluna toimitettava Wilma on monipuolinen verkkopalvelu, joka näyttää käyttäjille reaaliaikaisesti ja tietoturvallisesti opiskeluun liittyviä tietoja, ja on käytettävissä myös mobiilisovelluksena. Ohjelmistolla hallinnoidaan mm. työjärjestyksiä, opetusryhmiä, arviointeja ja arvosanoja, viestintää, hakemuksia ja päätöksiä, pedagogisia asiakirjoja, aamu- ja iltapäivätoimintaan liittyvää laskutusaineistoa sekä raportteja ja tilastointia.

Wilma on käytössä suurimmassa osassa Suomen peruskouluja ja lukioita sekä myös useissa muissa toisen asteen oppilaitoksissa ja organisaatioissa. Järjestelmää on viime aikoina kehitetty paljon myös varhaiskasvatuksen tarpeita vastaavaksi. Tampereen kaupungin sopimuksen myötä sama järjestelmä tulee kaupungissa käyttöön koko opinpolulle - aina pienimmistä esiopetuksen oppilaista ammatilliseen koulutukseen saakka.

“Aluksi tärkeintä on varmistaa toiminnan prosessien sujuvuus sekä kuntalaisten että henkilöstön näkökulmasta ja automatisoida rutiinitehtäviä mahdollisimman paljon. Sama järjestelmä kunnan sisällä vahvistaa myös jatkumoa toiselle asteelle. Nyt hankittava valmisratkaisu esi- ja perusopetuksen tarpeisiin luo pohjaa tulevaisuuden tekemiselle ja mahdollistaa eri tavalla yhteistyön myös muiden kuntien kanssa”, kertoo kasvatus- ja opetusjohtaja Kristiina Järvelä Tampereen kaupungilta.

“Olemme iloisia siitä, että Tampere laajentaa käytön kaikille kouluasteille. Järjestelmän hyödyt pääsevät niin sanotusti oikeuksiinsa yhtenäisyyden kautta. Vismalla on pitkä kokemus kouluhallinnosta ja Wilmaa on aina kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Pilvipohjaisen Wilman kehitystyö jatkuu monella eri osa-alueella, sekä ns. kannen alle tehtävillä teknisillä uudistuksilla että käyttäjille näkyvillä ominaisuuksina, mobiilikehitystä unohtamatta. Varhaiskasvatuksen lisäksi Wilman tuoteperheeseen on vuonna 2020 tulossa on myös uusi tuote kuraattoreiden ja psykologien käyttöön. Erilaiset yhteistyökumppanit ja ekosysteemit tekevät Wilmasta jatkossa entistä monipuolisemman kouluhallinnon palvelun”, valottaa Visma Enterprise Oy:n toimitusjohtaja Jukka Holm tulevaisuudesta.

Lisätietoja:
Jukka Holm, toimitusjohtaja, Visma Enterprise Oy, +358 40 5606797
Kristiina Järvelä, kasvatus- ja opetusjohtaja, Tampereen kaupunki, +358 40 8004678

Visma Enterprise Oy
Visma Enterprise tarjoaa monipuolisesti henkilöstö- ja työvoimanhallintaratkaisuja sekä opetushallinnon sähköisiä palveluita. Taustallamme on ketterä pohjoismainen ohjelmistotalo Visma, joka työllistää Suomessa yli 1300 asiantuntijaa. www.visma.fi/enterprise/

• Yritystoimi, yleinen

• ohjelmistokehitys
  • ohjelmisto
  • wilma

Visma tarjoaa ohjelmistoja ja palveluja, jotka yksinkertaistavat ja digitalisoivat keskeisiä liiketoimintaprosesseja sekä yrityksissä että julkisella sektorilla. Konserni toimii Pohjois-Euroopan lisäksi Keski- ja Itä-Euroopassa sekä Benelux-maissa. Yli 10 000 työntekijää, yli 1 000 000 asiakassopimusta ja 1,2 mrd. euron liikevaihto vuonna 2018 tekevät Vismasta yhden Euroopan johtavista ohjelmistoyhtiöistä. www.visma.fi

Suomessa jo yli 1300 Visman asiantuntijaa auttaa asiakkaitaan pysymään askeleen edellä ohjelmistoratkaisujen ja IT-konsultoinnin avulla.

Kotisivu: visma.fi.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222