Tiedote -

Visma Consulting valittu Valmet Automotiven kumppaniksi kehittämään autotehtaan logistiikkajärjestelmää

Valmet Automotive on valinnut IT-konsultointia ja ohjelmistoratkaisuja tarjoavan Visma Consultingin kehittämään Uudenkaupungin autotehtaan logistiikkajärjestelmää, jolla hallitaan autojen kokoonpanolinjaston tavarantoimituksia. Järjestelmän avulla pidetään huoli, että autojen komponentit saadaan autotehtaalle oikea-aikaisesti autojen valmistusta varten.

Autotehtaan volyymi on kasvanut huomattavasti vuoden takaisesta, kun tehtaalla on ryhdytty valmistamaan Mercedes-Benzin GLC-katumaasturia jo aiemmin valmistetun Mercedes-Benzin A-sarjan lisäksi. Volyymin kasvu on synnyttänyt uusia tarpeita myös tietojärjestelmäpuolelle. Visma Consulting uudisti tehtaan kuljetustenhallintajärjestelmän tavarantoimittajille näkyvää osuutta huomattavasti käyttäjäystävällisemmäksi ja tehokkaammaksi mahdollistaen suurempien volyymien käsittelyn ja nopeammat reagointiajat. Kehittämistä jatketaan laajemmalla kuljetustenhallintajärjestelmän kokonaisuudistuksella.

“Valmet Automotiven Uudenkaupungin tehdas on kasvanut valtavasti viimeisen vuoden aikana ja se on tuonut isoja vaatimuksia kehittää tietojärjestelmiämme vastaamaan kasvaneita volyymejä”, sanoo Valmet Automotiven Transportation, Packages, Forwarding & Customs Manager Tuomas Vaahtera. “Olemme kehittäneet toimintaamme isoin harppauksin ja Visma Consulting on auttanut työssä tuoden mukaan erinomaista osaamista modernien ja tehokkaiden tietojärjestelmien kehittämisestä.”

“Valmet Automotiven rooli autonvalmistuksen johtavana toimijana on erinomainen osoitus suomalaisesta osaamisesta ja luotettavuudesta. Olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme olla mukana tuossa hienossa kehityksessä”, kertoo Visma Consultingin toimitusjohtaja Petri Lillberg.

Lisätietoja:
Petri Lillberg, toimitusjohtaja, Visma Consulting Oy, +358 40 577 7014

Visma Consulting
Visma Consulting on IT-konsultointiin ja ohjelmistoratkaisuihin keskittyvä palveluyritys. Yrityksen erityisosaamisaluetta ovat sähköinen asiointi, asian- ja dokumentinhallinta, CRM ratkaisut, portaalit ja kollaboraatioratkaisut sekä business intelligence konsultointi. Yhtiön asiakaskuntana on suomalaiset suuryritykset sekä julkinen sektori. Visma Consulting suomen liikevaihto vuonna 2016 oli noin 18 miljoonaa euroa ja sen asiakashankkeissa työskentelee noin 200 henkilöä. Yhtiön toimistot ovat Helsingissä, Espoossa, Tampereella ja Jyväskylässä. Lisätietoja www.vismaconsulting.fi

Valmet Automotive
Valmet Automotive tuottaa autoteollisuudelle suunnittelu- ja valmistuspalveluja, avoautojen kattojärjestelmiä sekä konsulttipalveluja. Erikoisalaamme ovat korkean arvoluokan henkilöautot, avoautot ja sähköiset ajoneuvot. Palveluksessamme on yli 4000 osaajaa Suomessa, Saksassa, Puolassa ja Espanjassa. www.valmet-automotive.com ja www.facebook.com/ValmetAutomotive

• Työpajateollisuus

• ict-konsultointi

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 500 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Lisäksi yli 300 000 asiakasta ostaa Visman tarjoamia ratkaisuja palveluina. Visma-konsernissa on 5 500 työntekijää, ja vuonna 2016 sen liikevaihto oli 7 855 miljoonaa Norjan kruunua. Kotisivu: visma.fi.

Visma makes businesses more efficient, through offerings of software, commerce solutions, retail IT-solutions, and IT-related projects and consulting. Visma simplifies and digitalizes core business processes within the private and public sector. 500,000 customers in Northern Europe utilize Visma’s products and services, and an additional 300,000 use Visma as a hosting partner. The group has 5 500 employees and its net revenue amounted to NOK 7 855 million in 2016. www.visma.com.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222