Visma ja Qlik ovat solmineet Euroopan laajuisen sopimuksen

Visma on kaikkien tytäryhtiöidensä puolesta solminut Euroopan laajuisen sopimuksen Qlikin kanssa, joka on yksi maailman suurimmista datan visualisointiin keskittyvistä yrityksistä. Sopimuksen myötä Vismasta tulee Qlikin suurin yhteistyökumppani Euroopassa.

Business Intelligence -järjestelmien markkinat ovat nousussa. Viime vuosien aikana Visma on yritysostojen myötä laajentanut tuotevalikoimaansa uusimmilla BI-ratkaisuilla, jotka sopivat yhteen Visman omien ohjelmistotuotteiden kanssa.

Suuret asiakkaat haluavat myös suuria toimittajia. Visman ostettua bWise AS:n Norjassa, Optivasys AB:n Ruotsissa, Infrastone Oy:n, Cox Consulting Oy:n ja Viklo Oy:n Suomessa, siitä on tullut nykyaikaisten BI-ratkaisujen merkittävä toimittaja Pohjoismaissa.

“Monet asiakkaistamme toimivat Pohjoismaiden tai Euroopan laajuisesti. Tämän uuden sopimuksen avulla voimme tarjota paikallisia puitesopimuksia, jotka voidaan neuvotella keskitetysti asiakkaille ympäri Eurooppaa. Näin tuomme lisäarvoa monille asiakkaillemme”, kertoo Carsten Boje Møller, Visma Consultingin divisioonajohtaja.

Qlikin Elite-kumppanina Visma pääsee hyödyntämään Qlikin parhaita resursseja sekä osallistumaan Qlikin tutkimus- ja kehitystyöhön. Sopimus antaa Vismalle myös oikeudet edustaa ja myydä Qlikin ohjelmistoja Euroopan laajuisesti.

Visma tarjoaa Qlikin sertifioimia resursseja myynti- ja tukitiimien lisäksi kaikissa niissä maissa, joissa sillä on toimintaa.

Lisätietoja:
Petri Lillberg, toimitusjohtaja, Visma Consulting Oy, +358 40 577 7014

Qlik:
Qlik tarjoaa ratkaisuja datan omatoimiseen visualisointiin sekä ohjattuun, upotettuun ja räätälöityyn analytiikkaan ja raportointiin. Kaiken kokoiset yritykset, jotka edustavat eri aloja ja maantieteellisiä alueita, käyttävät Qlikin ratkaisuja tietojen visualisointiin ja tutkimiseen, oivallusten ja parempien päätösten tekemiseen. Qlik toimii yli sadassa maassa ja sillä on yli 40 000 asiakasta maailmanlaajuisesti.

• Tietokoneet, tietotekniikka, ohjelmistot

• business intelligence
  • ict-konsultointi

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 760 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Lisäksi yli 300 000 asiakasta ostaa Visman tarjoamia ratkaisuja palveluina. Visma-konsernissa on 6 600 työntekijää, ja vuonna 2016 sen liikevaihto oli 7 855 miljoonaa Norjan kruunua (n. 850 milj. euroa). Kotisivu: visma.fi.

Visma makes businesses more efficient, through offerings of software, commerce solutions, retail IT-solutions, and IT-related projects and consulting. Visma simplifies and digitalizes core business processes within the private and public sector. 760,000 customers in Northern Europe utilize Visma’s products and services, and an additional 300,000 use Visma as a hosting partner. The group has 6 600 employees and its net revenue amounted to NOK 7 855 million in 2016. www.visma.com.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222