Tiedote -

Visma Solutionsin uusi toimitusjohtaja löytyi omien joukosta - Jussi Pekkala jatkaa yhtiön kasvutarinaa

Markkinointi- ja strategiajohtaja Jussi Pekkala on valittu lappeenrantalaisen ohjelmistotalo Visma Solutions Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Pekkala korvaa Ari-Pekka Salovaaran, joka on aloittanut uudessa tehtävässään Visman kansainvälisen Lower SMB -liiketoiminnanjohtajana.

Visma Solutionsin hallituksen puheenjohtajan Steffen Torpin mukaan toimitusjohtajaksi oli ehdolla useita vahvoja ehdokkaita, mutta valintaprosessin aikana Jussi sai hallituksen luottamuksen puolelleen.

“Toimitusjohtajan löytäminen Visma Solutions Oy:lle on ollut yksi kiitollisimmista tehtävistäni Vismassa. Aloitimme laatimalla lyhyen luettelon potentiaalisista, sisäistä ja ulkoisista ehdokkaista. Hyvin nopeasti kävi kuitenkin ilmi, että yrityksen omasta johtoryhmästä löytyy vahvaa toimitusjohtajamateriaalia. Visma Solutions on niin menestyvä yritys, ettei se oikeastaan ollut yllätys”, Torp kertoo.

Jussi Pekkalan vahvuudeksi valinnassa nousi se, että häntä arvostavat ja häneen luottavat sekä kollegat johtoryhmässä, yrityksen työntekijät että Visman johto. Hänen johtamistyylinsä on moderni. Hän luottaa avoimuuteen, vastuun jakamiseen ja esimerkin voimaan valmentavalla otteella.

Ari-Pekka Salovaaran johdolla Visma Solutions on kasvanut yhdeksi Pohjoismaiden johtavaksi taloushallinnon ja toiminnanohjauksen SaaS-yhtiöksi. Pekkala astuu siis suuriin saappaisiin, mutta hänellä on jo selkeä näkemys, miten yhtiö säilytetään vahvalla kasvulinjalla.

“Tehtävämme on kehittää ja tarjota asiakkaille sekä kumppaneille parhaat liiketoimintaa ja taloushallintoa yksinkertaistavat ja kasvua tuovat ratkaisut. Aiomme poistaa paperin liiketoiminnan rattaista. Kunnianhimoinen tavoitteemme on tehdä systemaattisesti töitä sen eteen, että meillä on markkinoiden tyytyväisimmät asiakkaat”, Pekkala sanoo.

Jussi Pekkala aloitti työuransa ammattilaisjääkiekkoilijana Lappeenrannan SaiPassa. Hän pelasi myös joitakin vuosia ulkomailla, Itävallassa ja Ruotsissa. Jääkiekkouran jälkeen hän siirtyi myynnin ja markkinoinnin pariin. Hän on toiminut mm. mainostoimiston toimitusjohtajana. 10 viime vuotta Jussi on ollut myynnin, markkinoinnin ja henkilöstöhallinnon johtotehtävissä kasvattamassa Visma Solutions Oy:stä liikevaihdoltaan 100 kertaa suuremman ja menestyneen Great Place to Work -yrityksen. Toimitusjohtajan rooliin hän siirtyy Visma Solutionsin markkinointi- ja strategiajohtajan paikalta.

Pekkala on aloittanut tehtävässä 1.10.2019. Ari-Pekka Salovaara toimii jatkossa Visma Solutions Oy:n hallituksen puheenjohtajana.

Lisätietoja:
Jussi Pekkala, toimitusjohtaja, Visma Solutions Oy, +358 45 657 2475

Visma Solutions Oy
Visma Solutions Oy on Suomen johtava pilvipalveluiden ohjelmistotoimittaja, joka tarjoaa ratkaisut liiketoiminnan pyörittämisen ja johtamisen tueksi pk-yrityksille. Ratkaisuja käyttää Suomessa lähes 70 000 yritystä. Visma Solutionsin tuoteperheeseen kuuluvat Visma Netvisor, Visma Severa ja ValueFrame, Maventa sekä Visma Sign. Taustallamme on ketterä pohjoismainen ohjelmistotalo Visma, joka työllistää Suomessa yli 1300 asiantuntijaa. www.vismasolutions.com

• Yritystoimi, yleinen

• nimitys
  • visma

Visma tarjoaa ohjelmistoja ja palveluja, jotka yksinkertaistavat ja digitalisoivat keskeisiä liiketoimintaprosesseja sekä yrityksissä että julkisella sektorilla. Konserni toimii Pohjois-Euroopan lisäksi Keski- ja Itä-Euroopassa sekä Benelux-maissa. Yli 9500 työntekijää, yli 1 000 000 asiakassopimusta ja 1,2 mrd. euron liikevaihto vuonna 2018 tekevät Vismasta yhden Euroopan johtavista ohjelmistoyhtiöistä. www.visma.fi

Suomessa jo yli 1300 Visman asiantuntijaa auttaa asiakkaitaan pysymään askeleen edellä ohjelmistoratkaisujen ja IT-konsultoinnin avulla.

Kotisivu: visma.fi.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222