Tiedote -

Visma vahvistaa asemaansa kiinteistöhallinnan ohjelmistoratkaisuissa – ostaa Tampuuri-liiketoiminnan

Helsinki, 27. kesäkuuta 2018

Visma on ostanut Tampuuri-ohjelmistoja ja palveluja kehittävän Agenteq Solutions Oy:n. Tampuurilla hallinnoidaan jo yli miljoonaa asuntoa ja 74 000 kiinteistöä, se on ylivoimainen kiinteistötietojärjestelmien markkinajohtaja Suomessa.

Visma on sopinut Agenteq Solutions Oy:n ostamisesta Talokeskus Yhtiöt Oy:ltä. Agenteq Solutions kehittää ja myy kokonaisvaltaiseen kiinteistöhallintaan tarkoitettuja Tampuuri-ohjelmistoja ja palveluja. Tampuuri-liiketoiminnan liikevaihto vuonna 2017 oli 10 miljoonaa euroa ja ohjelmistojen parissa työskentelee noin 100 henkilöä pääsääntöisesti Salossa, Helsingissä, Raumalla ja Savonlinnassa.

Tampuuria käytetään tällä hetkellä yli miljoonan asunnon ja 74 000 kiinteistön hallinnoimiseen. 1,9 miljoonaa suomalaista asuu, työskentelee tai harrastaa Tampuurilla hallinnoidussa kiinteistössä. Tampuuri on ylivoimainen kiinteistötietojärjestelmien markkinajohtaja Suomessa.

”Merkittävä osa kansallisvarallisuudestamme on kiinteistöissä ja Visma on vahvasti mukana tukemassa niin rakentamisen kuin kiinteistöhallinnan digitalisoitumista. Digitaaliset ratkaisut ovat keskiössä, kun kiinteistöjen hallinta jatkuvasti monimutkaistuu sekä uuden tekniikan että asukkaiden kasvavien vaatimusten myötä”, kertoo Visma Software Oy:n toimitusjohtaja Juha Mäntylä.

”Kiinteistöjen ja asumisen muuttuvat tarpeet lisäävät vaatimuksia myös teknologioiden kehitykselle. Visman ja Kiinteistöliiton yhteisenä tavoitteena on panostaa kiinteistöalan ohjelmistojen ja järjestelmien kehittämiseen. Uskon, että yrityskaupan myötä, pystymme yhdessä edesauttamaan tarvittavien uusien toimintatapojen ja ohjelmistojen kehittymistä kiinteistöalalla”, sanoo Kiinteistöliiton toimitusjohtaja Harri Hiltunen.

Tampuuri-liiketoiminnasta muodostetaan oma Visma-yhtiö SMB-divisioonan alle. Tampuurin liiketoimintajohtaja Juha Raitanen on nimitetty Visma Tampuuri Oy:n toimitusjohtajaksi.

“Yhdessä Visman kanssa pystymme viemään Tampuuri-ohjelmistot uudelle tasolle. Asiakkaamme tulevat hyötymään mm. Visman kehitysresursseista ja ohjelmistokomponenteista, jotka takaavat kykymme vastata kiinteistöhallinnan muuttuviin tarpeisiin myös jatkossa. Henkilöstömme pääsee osaksi kasvavaa ohjelmistoyhtiötä, mikä tuo mukanaan uusia ura- ja kehittymismahdollisuuksia”, Raitanen kertoo.

”Tampuuri-ohjelmistolla on vankka markkina-asema Suomessa ja sen kehitystä on tehty menestyksekkäästi osana Talokeskus Yhtiöt Oy:n toimintaa. Visma fokusoi vahvasti ohjelmistokehitykseensä ja kykenee laajoilla resursseillaan edelleen kehittämään kiinteistöhallinnalle tarjottavia ratkaisuja, tuomalla Tampuuri-ohjelmiston osaksi tarjontaansa. Visman kiinnostus ohjelmistoamme kohtaan on osoitus siitä, että olemme tehneet hyvää työtä jo vuosia”, sanoo Talokeskus Yhtiöt Oy:n toimitusjohtaja Jari Punkari.

Vismalla on ennestään johtava taloushallinnon ratkaisu kiinteistöille ja nyt Tampuurin myötä Visma täydentää teknisen isännöinnin, kiinteistön hoidon ja hallinnan sekä kiinteistöomaisuuden kehittämisen ratkaisutarjontaansa. Yritysoston myötä Vismasta tulee kiinteistöhallinnan ohjelmistoratkaisujen markkinajohtaja.

”Lähdemme yhdessä kehittämään tulevaisuuden kokonaisratkaisua kiinteistöhallinnan asiakkaille. Tarkoituksena on rakentaa ohjelmisto, jolla pystytään hallinnoimaan kiinteistön koko elinkaari”, Mäntylä jatkaa.

Lisätietoja:
Juha Mäntylä, toimitusjohtaja, Visma Software Oy, +358 400 406 767
Juha Raitanen, liiketoimintajohtaja, Agenteq Solutions Oy, +358 40 824 4203

Agenteq Solutions Oy / Tampuuri
Agenteq Solutions Oy on osa Talokeskus Yhtiöt Oy -konsernia. Talokeskus Yhtiöt Oy on vakavarainen konserni, joka tarjoaa asiantuntijapalveluita ja ohjelmistoja kiinteistön koko elinkaarelle. Olemme kehittäneet kiinteistöalan toiminnanohjauksen ohjelmaa Tampuuria jo 17 vuoden ajan, ja tänä päivänä nautimme markkinajohtajan asemasta. Tampuuri on markkinoiden laajin ja nopeimmin kehittyvä kiinteistötietojärjestelmä, jonka parissa työskentelee noin 100 osaajaa Salossa, Helsingissä, Raumalla ja Savonlinnassa. www.tampuuri.fi

• Yritystoimi, yleinen

• ohjelmistokehitys
  • yrityskauppa
  • kiinteistöt

Visma tehostaa yritysten toimintaa tarjoamalla ohjelmistoja, kaupankäyntiratkaisuja, vähittäiskaupan IT-ratkaisuja sekä IT-alan projekti- ja konsultointipalveluita. Visma sujuvoittaa ja digitalisoi liiketoimintaprosesseja sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. 760 000 asiakasta Pohjois-Euroopassa käyttää Visman tuotteita ja palveluita. Visma-konsernissa on 6 700 työntekijää, ja vuonna 2017 sen liikevaihto oli 9 346 miljoonaa Norjan kruunua (n. 964 milj. euroa). Kotisivu: www.visma.fi.

Visma makes businesses more efficient, through offerings of software, commerce solutions, retail IT-solutions, and IT-related projects and consulting. Visma simplifies and digitalizes core business processes within the private and public sector. 760,000 customers in Northern Europe utilize Visma’s products and services. The group has 6 700 employees and its net revenue amounted to NOK 9 346 million in 2017. www.visma.com.

Sanna Burton

Lehdistön yhteyshenkilö Viestintäjohtaja Suomen Visma-yhtiöiden lehdistökontakti 050 322 5222