WSP keskittää pääkaupunkiseudun toimintonsa Triplaan

Yhdyskuntarakentamisen asiantuntijoiden tilat sijoittuvat aseman päällä sijaitsevan Triplan toimistotornin Workery Eastin yläkerroksiin. WSP:n toimitusjohtajan Harri Yli-Villamon mukaan keskeinen sijainti ja helppo saavutettavuus tukevat WSP:n strategisten tavoitteiden toteutumista.

”Meillä on vahva luottamus siihen, että parhaat tekijät haluavat tulla töihin WSP:lle ja Triplaan. Tripla on sijainniltaan keskeinen ja sekä henkilöstön että asiakkaiden helposti saavutettavissa eri puolilta pääkaupunkiseutua, mutta myös muualta maasta. Ympäristö kokonaisuudessaan luo erinomaiset puitteet kehittää vuorovaikutusta eri toimijoiden kanssa. Myöskin keskuksen energiatehokkuus on erinomaisesti linjassa WSP:n tavoitteiden kanssa”, kertoo Yli-Villamo.

WSP:n kanssa tehdyn sopimuksen myötä aseman päällä olevien itäisten toimistotornien vuokrausaste nousee yli 90 prosenttiin.

”Triplan valmistumisen lähestyminen ja näkyminen kaupunkikuvassa on vauhdittanut viimeistenkin toimitilojen kysyntää. Palvelutarjonta nostaa kiinnostusta ja parantaa Triplassa työskentelevien arjen sujuvuutta, vahvistaa johtaja Tuula Klemetti YIT:ltä.

WSP:lle muutos on iso, mutta toimitusjohtaja on luottavainen:

”Uskon työntekijöidemme suhtautuvan muutokseen innostuneesti. Otamme työntekijät mukaan suunnittelemaan muuttoa ja toiminnan pelisääntöjä uudessa ympäristössä. On hyvä, että pääsemme kaikki saman katon alle ja saamme nykyaikaiset tilat edesauttamaan yhteistyötä organisaation sisällä”, visioi Harri Yli-Villamo.

Alkuvuonna 2020 valmistuvissa Triplan Workery-toimistoissa tulee työskentelemään yhteensä noin 5 000 henkilöä. Joulukuussa 2018 YIT myi kehittämänsä ja rakenteilla olevat Triplan Workery-toimistot yhtenä kokonaisuutena saksalaiselle kiinteistösijoitusyhtiö Commerz Realille. Toimistojen vuokrattava pinta-ala on noin 50 000 neliömetriä ja vuokrausaste jo lähes 87 prosenttia. Triplan Workery-toimistot rakennetaan LEED Platinum -ympäristösertifikaatin vaatimusten mukaisesti.

Lisätietoja:

Harri Yli-Villamo, toimitusjohtaja, WSP, puh. 040 548 7575, harri.yli-villamo@wsp.com
Tuula Klemetti, johtaja, YIT Suomi Oy, puh. 040 048 1104, tuula.klemetti@yit.fi

• toimipiste
  • pasila
  • tripla
  • toimisto
  • pääkaupunkiseutu

Meillä työskentelee yli 650 asiantuntijaa eri puolilla Suomea. Suomen WSP on osa globaalia WSP:tä, jossa työskentelee noin 43 600 asiantuntijaa 550 toimistossa ympäri maailmaa.