ABAX voegt Driving Behaviour toe

ABAX Driving Behaviour geeft inzicht hoe uw werknemers hun voertuig gebruiken, dit inzicht draagt bij aan de efficiëntie en veiligheid.

Een wagenpark dat efficiënt en veilig wordt ingezet, kost minder brandstof / onderhoud, is groener, zorgt voor minder ongevallen en is goedkoper te verzekeren.

“Veel van onze klanten hebben specifiek om deze functie gevraagd, onze technische afdeling heeft dit gerealiseerd.” aldus Country Sales Director van ABAX Nederland, Martijn Zewald.

“Driving Behaviour is een waardevolle toevoeging aan de ABAX Triplog waar al onze klanten van profiteren om efficiënter te kunnen werken.”

Zo werkt het

Een algoritme bepaalt hoe een ABAX unit is aangesloten in het voertuig. Zodra de versnellingsmeter een bepaalde drempel bereikt, word er een bericht naar het ABAX systeem gestuurd welke de data analyseert en een rapportage genereert op basis van hard remmen, hard optrekken of scherpe bochten. Op basis van deze gegevens, creëert ABAX Driver Behaviour een score voor iedere bestuurder. Dit allemaal is mogelijk met uw huidige ABAX Triplog, waardoor er geen extra hardware nodig is.

Het ‘slechte’ rijgedrag wordt vastgelegd in onze geïntegreerde Google-kaart. Als er bijvoorbeeld één keer te hard geremd is, kunt u precies zien wanneer en waar dat voorval heeft plaatsgevonden en kunt u de bestuurder om meer informatie vragen.

Besparingen en efficiëntie

ABAX Driving Behaviour helpt om elk voertuig in uw wagenpark efficiënter te maken. Door het verminderen van slecht rijgedrag en roekeloos rijden, verlaagt u ook uw brandstofrekening en onderhoudsfrequentie. Uw wagenpark is groener, veiliger en blijft langer op de weg.

Hiermee verzamelt u een overzicht van de belangrijkste factoren over het rijgedrag om een score voor elke bestuurder te creëren. Dit stelt u in staat om snel slechte rij-trends te visualiseren en te vergelijken en door gerichte training toe te passen op de gebieden waar dit het meest nodig is. Dit optimaliseert de prestaties van het wagenpark en vermindert de frequentie van ongevallen.

Met ABAX Driving Behaviour kunt u:

• Brandstof-, onderhouds- en verzekeringskosten verlagen.
  • Een veiliger en groener wagenpark exploiteren.
  • Geld besparen door de prestaties van het wagenpark te optimaliseren.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor meer informatie:

Martijn Zewald, Country Sales Director ABAX Netherlands +31 20 7820300, mze@abax.nl

Karin Mathiesen, Marketing & Quality Coordinator ABAX Netherlands, +47 90739012, Karin.Mathiesen@abax.no

Onderwerpen

• Data, telecommunicatie, IT

ABAX is een leverancier van oplossingen voor de ‘Connected Workspace’. ABAX, dat in handen is van Investcorp, is een toonaangevend bedrijf in Europa op gebied van telematica en IoT. Met de producten en diensten van ABAX kunnen bedrijven de productiviteit verhogen, de kosten verlagen en het overzicht behouden.. Dit leidt tot betere prestaties van werkgevers en werknemers. Alle oplossingen worden aangeboden en geleverd als Software-as-a-Service. Het bedrijf heeft 450 medewerkers, verspreid over kantoren in Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Polen en China. Het hoofdkantoor van ABAX is gevestigd in Larvik, Noorwegen. ABAX is official supplier van Ajax. www.abax.nl