IVAN MILAT: BACKPACKER MURDERER OP CRIME+INVESTIGATION

CRIME+INVESTIGATION Programma - Highlights augustus 2021

IVAN MILAT: BACKPACKER MURDERER

Vanaf 17 augustus, iedere dinsdag om 21.00 uur

Ivan Milat, ook bekend als ‘The Backpacker Killer’, is de meest beruchte seriemoordenaar van Australië, die in 1996 tot levenslang werd veroordeeld voor de moord op zeven jonge Australische en internationale backpackers en het wegwerken van hun lichamen in de Belanglo State Forest, 90 minuten ten zuiden van Sydney. Nu, een jaar na de dood van Milat in een zwaarbeveiligde gevangenis, gaat het belangrijkste criminele onderzoeksteam van Australië erop uit om te bewijzen dat Milat veel meer slachtoffers en begraafplaatsen had en dat er tientallen families zijn die dierbaren hebben verloren. Iets wat nu moet worden afgesloten.

Forensisch psycholoog tim Watson-munro en forensisch antropoloog en criminoloog dr. Xanthe mallett vinden overtuigend bewijs dat in 2021 de 50e verjaardag van de dood van Milats eerste slachtoffer is; en er kunnen er nog twee dozijn zijn.

CRUISE SHIP KILLERS

Vanaf 25 augustus, iedere woensdag om 21.00 uur

Cruise Ship Killers keert voor een tweede serie terug naar Crime+Investigation. Dit is een echte misdaadserie die de verhalen vertelt van mensen die na een vakantie op een cruiseschip nooit naar huis zijn teruggekeerd. De serie bevat interviews met familie, vrienden, onderzoekers en experts. De experts zijn onder andere voormalig politierechercheur Damian turner, voormalig medisch onderzoeker Kim Witt en journalist J.H. moncrieff.

CELLMATE SECRETS

Vanaf 4 augustus, iedere woensdag om 22.00 uur

Cellmate Secrets is een ongefilterde en frisse kijk op bekende waargebeurde misdaadverhalen. Elke op zichzelf staande aflevering bevat een boeiende hervertelling van een beruchte zaak vol met nooit eerder gehoorde details, geheimen en bekentenissen. Vanuit de zeer persoonlijke perspectieven van degenen die het dichtst bij de beruchte veroordeelde achter de tralies staan: de celgenoot, de gevangenisminnaar, de bewaker of de penvriend. Nieuwe details en theorieën over de meest beruchte misdaden worden geopenbaard, naast seksschandalen, verraad, wrede daden en schokkende geheimen. Afleveringen vertellen de ongelooflijke gevangenisverhalen van de beruchte Casey anthony, susan smith, Drew Peterson, Chris Watts, Joyce mitchell en shayna Hubers.

HOMICIDE HUNTER

Nieuwe afleveringen, iedere donderdag om 22.00 uur

In Homicide Hunter staat de geliefde en gepensioneerde rechercheur Joe Kenda centraal. Kenda werkte 23 jaar bij het politiekorps van Colorado Springs, waar hij een leven lang herinneringen opbouwde met het vangen van moordenaars en het oplossen van bijna 400 moordonderzoeken. Homicide Hunter onthult de emotionele en psychologische effecten van moord op de onderzoeker zelf, terwijl Kenda een persoonlijke reis maakt en in het reine komt met lang onderdrukte nachtmerries.

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - HISTORY® Channel, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON
Bezoek onze andere newsrooms