The First 48 on Crime+Investigation

CRIME+INVESTIGATION Programma - Highlights februari 2021

THE FIRST 48

Vanaf 11 februari, iedere donderdag om 21.00 uur

The First 48 neemt kijkers mee achter de schermen van reallifeonderzoeken, terwijl het rechercheurs van moordzaken in de kritieke eerste 48 uur van moordonderzoeken volgt. Rechercheurs in grote steden in de Verenigde Staten racen in de nasleep van moorden tegen de klok. Zij weten dat als ze niet binnen 48 uur een aanwijzing vinden, hun kansen op het oplossen van een zaak worden gehalveerd. Het programma laat zien hoe rechercheurs forensisch bewijs en getuigenverhoren gebruiken om verdachten te kunnen identificeren.

HOMICIDE HUNTER

Vanaf 4 februari, iedere donderdag om 22.00 uur

In Homicide Hunter staat de geliefde en gepensioneerde rechercheur luitenant Joe Kenda centraal. Kenda werkte 23 jaar bij het politiekorps van Colorado Springs, waar hij een leven lang herinneringen opbouwde met het vangen van moordenaars en het oplossen van bijna 400 moordonderzoeken. Homicide Hunter onthult de emotionele en psychologische effecten van moord op de onderzoeker zelf, terwijl Kenda een persoonlijke reis maakt en in het reine komt met lang onderdrukte nachtmerries.

CRUISE SHIP KILLERS

Nieuwe afleveringen, iedere woensdag om 21.00 uur

Cruise Ship Killers is een echte misdaadtelevisieserie die de verhalen vertelt van mensen die na een cruisevakantie nooit meer zijn thuisgekomen. Met interviews met familie, vrienden, onderzoekers en experts. Sinds 2011 worden er meer dan 200 passagiers van cruiseschepen vermist en zijn vermoedelijk dood. Velen werden vermoord. Hoewel sommige moorden officieel zijn opgelost, zijn er nog altijd veel vragen. Andere moorden blijven om afschuwelijke redenen verborgen. Cruise Ship Killers belicht deze zaken en wil de waarheid achterhalen van wat er werkelijk op zee gebeurt.

MURDER MASTERMINDS

Nieuwe afleveringen tot 23 februari, iedere dinsdag om 21.00 uur

Murder Masterminds laat kijkers kennismaken met alle emoties, drama en spanning in Amerika’s meest huiveringwekkende moordprocessen. Door interviews en aangrijpende beelden samen te voegen, is het programma een meeslepende rollercoaster vol echte misdaad, in twee bedrijven. Eerst zijn de kijkers fauteuildetective en beluisteren zij politieagenten, forensische experts, getuigen en soms zelfs de beklaagden zelf. Daarna ontvouwt zich het juridische drama, met camera’s in de rechtszaal die alles vastleggen, terwijl het bewijsmateriaal zich opstapelt en het definitieve vonnis wordt geveld. Het is een reis door het strafrechtproces en elke zaak heeft zijn eigen fascinerende achtergrondverhaal, waarin liefde, seks, verraad en hebzucht fataal kunnen zijn.

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - HISTORY®, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON
Bezoek onze andere newsrooms