PERSBERICHT | HISTORY® CHANNEL LANCEERT NIEUWE SERIE: GREAT ESCAPES WITH MORGAN FREEMAN

Persbericht -

DEZE FEBRUARI ALLEEN TE ZIEN OP HISTORY® CHANNEL

DE SERIE WORDT GEPRESENTEERD DOOR FREEMAN EN GEPRODUCEERD DOOR ZIJN PRODUCTIEBEDRIJF, REVELATIONS ENTERTAINMENT, EN ZET DE GROOTSTE GEVANGENISONTSNAPPINGEN UIT DE GESCHIEDENIS IN DE SCHIJNWERPERS

VANAF MAANDAG 28 FEBRUARI OM 21.25 (8 X 1 uur)

#GreatEscapes

BEKIJK DE TRAILER

LONDEN, VK – 21 februari 2022 – HISTORY® Channel lanceert op maandag 28 februari om 21.25 uur de nieuwe non-fictieserie, Great Escapes with Morgan Freeman. Dit wordt zowel gepresenteerd als geproduceerd door de Academy Award®-winnende acteur. Iedere aflevering duurt een uur en zet een van de meest bewonderingswaardige gevangenisontsnappingen in de schijnwerpers. Niet alleen omdat ze zo geschiedwaardig zijn, maar ook omdat ze plaatsvonden in enkele van de meest beruchte gevangeniscomplexen ter wereld. De 8-delige serie is geproduceerd door Freeman’s en Lori McCreary's productiebedrijf, Revelations Entertainment.

Beroemde ontsnappingen danken hun gedenkwaardigheid aan het feit dat het ware verhaal vrijwel altijd geheim blijft. Maar daar is nu verandering in gekomen. Ontsnappingen uit beruchte gevangenissen zoals Alcatraz komen tot leven door middel van dramatische scenes, levendige verhalen en geavanceerde visuele effecten.

Iedere door Freeman gepresenteerde aflevering, onthult het nauwkeurige stappenplan van de gevangene, inclusief de ontsnappingsroute en de onontkoombare klopjacht die volgde. Afleveringen bevatten ontsnappingen uit een hele reeks gevangenissen in Amerika en Europa: Alcatraz, Clinton Correctional Facility in Dannemora, NY, de HM Maze Prison in Noord-Ierland en de Brushy Mountain State Penitentiary in Tennessee.

De gloednieuwe en exclusieve 8-delige serie Great Escapes with Morgan Freemangaat op maandag 28 februari om 21.25 uur in première op HISTORY Channel. HISTORY Channel is beschikbaar op Ziggo| KPN | Caiway | Delta | Canal Digitaal | T-Mobile | Online.nl | Tele2 | Telenet | Telfort | Trinded | Kabel Noord | Cai Harderwijk | Proximus | Stipte | TV Vlaanderen.

Afleveringen:

Aflevering Een: Great Escapes with Morgan Freeman - Alcatraz TX Datum: maandag 28 februari

Vier mannen smeden een complot om samen uit een van de meest beruchte gevangenissen uit de Amerikaanse geschiedenis te ontsnappen. Drie van hen bereiken de waterkant... maar wat gebeurt er met hen op het moment dat ze het eiland verlaten? Dat blijft een mysterie.

Aflevering Twee: Great Escapes with Morgan Freeman - North Country Breakout TX Datum: maandag 7 maart

Ze zitten allebei voor levenslang vast. Twee gevangenen zetten technische snufjes en psychologische manipulatie in om te ontsnappen uit de Dannemora-gevangenis.

Aflevering Drie: Great Escapes with Morgan Freeman - El Chapo TX Datum: maandag 14 maart

El Chapo is wellicht de meest beruchte en moorddadige drugskartelbaas uit de moderne geschiedenis. Zijn gewaagde ontsnappingen uit zwaarbeveiligde gevangenissen in Mexico zijn legendarisch. Hij zit nu in een Amerikaanse ‘supermax’-gevangenis in Colorado, waar hij tot op de dag van vandaag wordt vastgehouden.

Aflevering Vier: Great Escapes with Morgan Freeman - Conquering The Wall TX Datum: maandag 21 maart

Zes mannen, onder leiding van het genie, Nuno Pontes, ontsnappen uit Pittsburgh State Penitentiary. Ze hebben hun weg naar de vrijheid gevonden door een tunnel onder de dikke muur van de gevangenis te graven. Ze bereiken Texas voordat ze worden betrapt en worden teruggebracht naar de gevangenis.

Aflevering Vijf: Great Escapes with Morgan Freeman - Escaping Hitler TX Datum: maandag 28 maart

Geallieerde gevangenen maken gebruik van allerlei leugens en technische trucjes om zichzelf uit een Duits kamp voor krijgsgevangen te bevrijden. Bijna iedereen wordt opgepakt: vijftig mensen worden geëxecuteerd, drie vinden de weg naar de vrijheid.

Aflevering Zes: Great Escapes with Morgan Freeman - Belfast Breakout TX Datum: maandag 4 april

Bijna veertig HM Maze- gevangenen, die vastzitten vanwege hun deelname aan IRA-gerelateerde acties, ontsnappen in een vrachtwagen vol voeding. Velen worden meteen gepakt, sommigen enkele jaren later en sommigen verdwijnen voor altijd.

Aflevering Zeven: Great Escapes with Morgan Freeman - Fleeing Hellmira TX Datum: maandag 11 april

Twee wanhopige moordenaars beginnen aan een gewaagde ontsnapping via het dak. Elmira State Prison is maar liefst veertig meter hoog.

Aflevering Acht: Great Escapes with Morgan Freeman - Assassin's Flight TX Datum: maandag 18 april

James Earl Ray, de man die de moord op Martin Luther King Jr. bekende, was een beruchte ontsnappingsartiest. In zijn meest gewaagde vlucht maakte hij een ladder van afvoerbuizen en gebruikte die om over de muur van de Brushy Mountain State Prison te kruipen.

EINDIGT

Voor meer informatie kun je contact opnemen met:

Jo Fellows, A+E Networks UK / Joanna.Fellows@aenetworks.co.uk / +44 7583 022 665

Adel Brandlin, A+E Networks UK / Adel.Brandlin@aenetworks.co.uk / +44 7711 589 947

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - HISTORY® Channel, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

Perscontacten

Joanna Fellows

Marketing Manager +44 7583 022 665

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON
Bezoek onze andere newsrooms