Crime+Investigation logo

Persbericht -

PRESS RELEASE | CRIME+INVESTIGATION® BREIDT UIT IN NEDERLAND MET NIEUWE VOORKEURSPOSITIE OP KPN

Amsterdam – 17 juni 2020 - Crime+Investigation®, de bekroonde zender voor waargebeurde misdaad van A+E Networks UK heeft vandaag een kanaalverschuiving aangekondigd op KPN. Deze verandering betekent dat de voorkeurspositie van Crime+Investigation opschuift van plaats 88 naar plaats 44 en vanaf 1 juli 2020 deel uit zal maken van het basispakket van KPN. Hierdoor krijgen alle KPN-abonnees toegang tot Crime+Investigation. De zender zal ook beschikbaar zijn in HD.

Senior Vice President, Commercial Strategy & General Manager, the Nordics, Benelux, Middle East and Africa, Adrian Pilkington geeft aan: “we brengen Crime+Investigation met veel vreugde naar iedere KPN-abonnee. Deze belangrijke verandering in voorkeurspositie betekent dat we onze zender voor waargebeurde misdaad uit kunnen breiden in Nederland en in hogere kwaliteit aan kunnen bieden.”

“We zijn blij om het kanaal Crime+Investigation te mogen toevoegen voor al onze tv-klanten. Crime+Investigation biedt een breed scala aan zeer spraakmakende programma’s en documentaires voor de echte crime liefhebber. Een perfecte aanvulling op ons brede zenderaanbod”, zegt Stijn Nuijten bij KPN verantwoordelijk voor marketing en producten voor consumenten.

Topseries van Crime+Investigation om naar uit te kijken in 2020 zijn:

• Accused: Guilty or Innocent? waarin de kijker de kans krijgt om deel uit te maken van de levens van mensen die beschuldigd zijn van het plegen van een zware misdaad. Het laat op intieme wijze, in real time zien wat er gebeurd wanneer iemand formeel wordt beschuldigd van een misdaad en terecht moet staan. Uitsluitend vanuit het perspectief van de verdachte. Begint op 7 juli om 21.00.
  • Surviving Epstein – Jeffrey Epstein, de ongrijpbare miljardair, zou de afgelopen 20 jaar een internationale sekshandel-operatie hebben geleid, waarin jonge meisjes werden misbruikt door hemzelf en zijn kliekje rijke, machtige vrienden. Daarnaast zou hij vanaf zijn twee privé-eilanden in het Caribisch gebied, en vanuit zijn luxueuze onderkomens, zijn extreme rijkdom en status hebben misbruikt om zijn misdaden te verhullen. Op 10 augustus in 2019 greep hij voor de allerlaatste keer de kans om zijn slachtoffers te pijnigen: een laatste confrontatie en het recht zien zegevieren. Surviving Epstein biedt een platform voor de overlevenden. Gaat in september van start.

• People V Michael Jackson brengt ons naar de allergrootste ‘sterren’ rechtszaak van de eeuw – het strafproces tegen muzieklegende Michael Jackson in 2005. Deze documentaire maakt gebruik van rechtbanknotulen, uren aan nooit eerder vertoonde homevideo’s en meer dan 30 interviews met juryleden, advocaten, beroemdheden, verslaggevers en getuigen. Maar het is niet alleen een familiedrama over roem en media-aandacht, het is ook een verhaal over rijkdom en privilege en hoe dit de zoektocht naar gerechtigheid kan beïnvloeden. Gaat in september van start.
  • Murder Mastermind dompelt de kijker volledig onder in de emotionele en mysterieuze verhaallijnen die komen kijken bij moordzaken. Ze komen terecht in een dramatische achtbaan waarin ze te maken krijgen met het “who dunnit” fenomeen en de verschillende verdachten en vele wendingen die in dergelijke zaken voorkomen, terwijl ze toekijken hoe de rechercheurs het bewijsmateriaal doorgronden. In de rechtbank wordt de Murder Mastermind aangeklaagd en berecht. Kijkers spelen rechercheur vanuit hun stoel terwijl ze de verslagen van politieagenten, forensisch experts, getuigen en soms ook de aangeklaagden aanhoren en bekijken. Gaat in september van start.

Crime+Investigation is al langer dan 10 jaar de wereldleider op het gebied van waargebeurde misdaadseries. Het bekijkt de wie, wat, waar van misdaad en gaat daarbij verder dan alle anderen. Crime+Investigation breidt overal ter wereld uit en wordt momenteel door meer dan 38 miljoen huishoudens bekeken, verspreid over 40 landen. Er zijn plannen om dit op ieder continent nog verder uit te breiden.

EINDE PERSBERICHT

Onderwerpen

Tags

A + E Networks® UK, een joint venture tussen Hearst en Sky, is een toonaangevend medianetwerk dat 60 miljoen huishoudens in 100 landen bereikt. Met ons portfolio van populaire, goed presterende en creatieve merken - HISTORY®, Crime + Investigation®, Lifetime®, HISTORY2® en UK free to air BLAZE® - vermaken en inspireren we ons publiek al meer dan 20 jaar: we vertellen de verhalen die verteld moeten worden. Zowel onze feitelijke als entertainment programma’s zijn bekroond en omvatten wereldwijde hits zoals Forged in Fire en Born This Way, en niet te missen dramaseries zoals Knightfall en Vikings. Daarnaast werken we ook aan originele, plaatselijke opdrachten, waaronder: Al Murray's Why Does Everyone Hate the English, Murdertown with Katherine Kelly (VK), Married at First Sight (Afrika) en The Hunt for Baltic Gold (Polen). We vullen onze programmering aan met best beoordeelde podcasts en innovatieve, exclusieve digitale inhoud wat wordt begeleid door industrietalent. We werken momenteel samen met meer dan 360 partners die onze programma’s uitzenden in de Scandinavische landen, de Benelux, Centraal-Europa, het Midden-Oosten en Afrika. We hebben kantoren in Londen, Warschau en Johannesburg.

A + E Networks UK is een mediabedrijf met een portfolio van eersteklas op feiten gebaseerde entertainmentkanalen. Het aanbod in de Benelux bestaat uit HISTORY Channel, HISTORY HD en Crime + Investigation. De kanalen worden 24 uur per dag uitgezonden. Het bedrijf is een joint venture tussen Hearst en UK Sky en het heeft kanalen in bijna 100 landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Scandinavië, de Benelux, Centraal- en Oost-Europa, Afrika en het Midden-Oosten.

W6 9YN LONDON
Bezoek onze andere newsrooms