KEEN Europe kiest voor duurzaam partnership met DSV

KEEN is er trots op het vierde grootste outdoor schoenenmerk ter wereld te zijn en terwijl het bedrijf blijft groeien, is hun doel om de verwachtingen te overtreffen en de beste service te bieden aan hun klanten, met uitzonderlijke kwaliteit, nauwkeurigheid en efficiëntie. Daarom is KEEN verheugd haar nieuwe duurzame samenwerking aan te kondigen met een van Europa's leidende logistieke partners, DSV.

Commitment voor duurzaamheid

DSV deelt de constante toewijding van KEEN aan duurzaamheid en biedt duurzaam transport en exploiteert een nieuw, milieuvriendelijk magazijn in ‘s-Heerenberg in Nederland aan de Duitse grens. Deze nieuwe samenwerking zal meer capaciteit bieden voor grotere ordervolumes, beter inspelen op veranderingen in de vraag en op zijn beurt kortere doorlooptijden voor onze partners en hun klanten. Met hun eigen vloot van vervoerders, bewezen ervaring in de schoenen- en kledingindustrie, zult u verbeterde processen, responsetijd, verantwoordelijkheid en consistentie zien in al uw zendingen van KEEN. Voor de klanten op de Duitse markt zal dit zich specifiek vertalen met de introductie van levering op de volgende dag en voor alle andere gebieden een verbetering van de levertijd van tenminste 24 uur, een agile voordeel welk KEEN graag doorgeeft aan haar klanten en een prestatie waar KEEN in het huidige klimaat bijzonder trots op is. “In het afgelopen decennium hebben we onvermoeibaar gewerkt om de toeleveringsketen en productieprocessen van KEEN te analyseren en te verbeteren om milieuvriendelijker te zijn. We zijn dan ook erg blij dat we nu ook de volgende stap kunnen zetten in een duurzamere distributie van onze producten binnen Europa ”, zegt John Jansen, General Manager van KEEN EMEA.

DSV is, als een van de eerste wereldwijde spelers in haar branche, volledig toegewijd aan het Science-Based Targets Initiative, welk de doelstellingen van DSV voor het verminderen van de CO2-uitstoot heeft goedgekeurd. DSV wil tegen 2030 de uitstoot van gebouwen en bedrijfswagens met 40% verminderen en de uitstoot van vrachtvervoer met 30%. Deze doelstellingen van DSV zijn in lijn met de doelstellingen van het Akkoord van Parijs om de opwarming van de aarde te beperken tot ruim onder 2°C boven het pre-industriële niveau en om inspanningen voort te zetten om de opwarming tot 1,5°C te beperken. “We zijn erg trots om deel uit te maken van de toekomst van KEEN, door duurzame magazijn- en transportoplossingen te bieden vanuit ons magazijn in ’s-Heerenberg die volledig passen in onze Science-Based Targets. Met onze kennis van schoenen en kleding, de infrastructuur en de ligging aan de grens met Duitsland zijn we in staat de b2b en b2c markt te bedienen met korte doorlooptijden en leveren we tegelijkertijd een grote bijdrage aan onze Science-Based Targets ”, zegt Peter van der Maas, Executive Vice President van DSV Solutions Nederland.

KEEN

Gedreven door een passie voor het leven buiten, is KEEN een door waarden geleid, onafhankelijk merk uit Portland, Oregon, dat een missie heeft om originele en veelzijdige producten te creëren, levens te verbeteren en avontuur van buitenaf te inspireren. Opgericht in 2003, lanceerde het een revolutie in de schoenenindustrie met de introductie van de Newport-avonturensandaal en heeft het meer dan $ 17 miljoen gedoneerd aan non-profitorganisaties en doelen over de hele wereld om verantwoorde openluchtrecreatie en land- en waterbehoud te promoten. KEEN streeft ernaar om de wereld door middel van haar producten en acties te laten zien dat een duurzaam bedrijf ook echt goed kan zijn voor de ontwikkeling van het bedrijf. Door iets terug te geven, de impact te verminderen en gemeenschappen en individuen te activeren om de plaatsen waar we werken en spelen te beschermen, zet KEEN haar waarden in beweging en onderneemt het actie om de wereld een betere plek te geven. Lees meer op www.keenfootwear.com.

Onderwerpen

• Milieu, energie

DSV | Global Transport and Logistics

Wij bieden elke dag supply chain-oplossingen voor duizenden bedrijven; van het kleine familiebedrijf tot het grote wereldwijde bedrijf. Ons bereik is wereldwijd, maar onze aanwezigheid is lokaal en dicht bij onze klanten. 55.000 werknemers in meer dan 80 landen werken gepassioneerd om geweldige klantervaringen en diensten van hoge kwaliteit te realiseren. Lees meer op www.nl.dsv.com.

Perscontacten

Erwin Peeters

Press contact Manager Marketing & Communications DSV Air & Sea | DSV Road | DSV Solutions +31651010926 Pers