De schilder en de opdrachtgever krijgen zekerheid met Sikkens Gevel Garantie. Vakmanschap gegarandeerd.

Unieke garantie voor een duurzame gevel

Buitenmuren worden in toenemende mate afgewerkt met een verfsysteem, of het nu gaat om nieuwbouw of om renovatie. Als schilder wil je een duurzame afwerking aanbieden en garantie geven richting de opdrachtgever. Daarom komt Sikkens met een volledig pakket dat naadloos aansluit op die behoefte van de vakschilder. Met de komst van twee nieuwe verftechnologieën wordt het kleurbehoud én de duurzaamheid van de buitenmuurverven verbeterd. Hierdoor kan er tot 20 jaar garantie geboden worden met Sikkens Gevel Garantie. De schilder en opdrachtgever krijgen hiermee zekerheid. Vakmanschap gegarandeerd!

Siloxane en Duracryl Stayclean Technology

De Sikkens Alphaloxan is verrijkt met de Siloxane Stayclean Technology, de Sikkens Alphatex IQ en IQ Mat met de Duracryl Stayclean Technology. Beide technologieën zorgen ervoor dat het schilderwerk uitstekend beschermd is tegen vuilaanhang en groene aanslag.
Sikkens Alphaloxan heeft door het Siloxane bindmiddel een betere elasticiteit en dekking en is daarom beter bestand tegen ‘craquelé’. De Sikkens Alphatex IQ en IQ Mat zijn meer regenvast en flexibeler door het Duracryl bindmiddel waardoor ‘snailmarking’ minder snel voorkomt. Daarnaast is IQ Mat versie ook nog eens beter bestand tegen zoutvorming vanuit de baksteen.

Aanvraag Sikkens Gevel Garantie

De gevel is vaak het visitekaartje van de schilder; een perfecte en duurzame afwerking is dan ook gewenst. Door de introductie van twee nieuwe verftechnologieën is Sikkens in staat om met Sikkens Gevel Garantie te komen waarmee de schilder en dus de opdrachtgever garantie krijgt op kleur én op toegepast verfsysteem. Als een schilder een opdracht heeft binnengehaald voor het schilderen van een gevel kan hij contact opnemen met zijn Sikkens contactpersoon. Eventueel kan ook online een formulier ingevuld worden. Bij aanvraag van Sikkens Gevel Garantie komt er, in de meeste gevallen, een technisch adviseur van Sikkens het project inspecteren. Op basis van de inspectie, ligging, oriëntatie, ondergrond en kleur ontvangt de schilder een technisch advies met een garantie dat kan oplopen tot 20 jaar. Als schilder krijg je dus persoonlijk advies en wordt de helpende hand geboden.

Trainingen en tools

Om de schilder optimaal te helpen worden er eendaagse trainingen bij de Sikkens Centers georganiseerd. In deze training worden de volgende ondergronden behandeld: hout, beton, metaal en steenachtige ondergronden. Na het volgen van de cursus ben je in staat problemen te herkennen. Je weet waarom bepaalde maatregelen worden getroffen om problemen in de toekomst te voorkomen en je kunt een verf technisch advies beter beoordelen.

De schilder kan zich eenvoudig online aanmelden op Sikkens.nl (services/cursussen). Naast de training biedt Sikkens ook een Inspectiekoffer. Met deze inspectiekoffer geeft Sikkens de schilder tools in handen om goed beslagen ten ijs te komen en het advies aan de opdrachtgever goed te onderbouwen. Bovendien voorkomt het dat hij tijdens het project voor verrassingen komt te staan. De Sikkens Inspectiekoffer is te koop in de Sikkens Centers.

Kleinere verpakkingen

Het komt natuurlijk regelmatig voor dat er ook kleine buitenmuur projecten zich voordoen. Of dat het noodzakelijk is om kleine bijschilder klussen te doen zoals het bijwerken van ‘smet-randen’. Daarom komt Sikkens op verzoek met een één liter verpakkingen voor de Sikkens Alphatex IQ Mat en een 2,5 liter verpakking voor Alphaloxan en Alphaloxan Flex. Groot voordeel is dat voor kleinere klussen er in één systeem gebleven kan worden. Ook is het duurzamer, er hoeft namelijk geen grootverpakking aangeschaft te worden terwijl er maar een kleinere hoeveelheid aan verf noodzakelijk is.

Uitgebreide informatie over de vernieuwde producten is te vinden in de technische documentatie op Sikkens.nl of in de Sikkens App. Meer weten over Sikkens Gevel Garantie ? Bezoek Sikkens.nl of vraag ernaar bij een Sikkens Center.

Onderwerpen

Over Sikkens
Sikkens heeft sinds de oprichting meer dan 225 jaar geleden een duidelijk doel: eerste klas producten en services leveren. Wij willen ervoor zorgen dat onze klanten met Sikkens-producten altijd topresultaten behalen. De samenwerking met de gebruikers van onze producten is de sleutel tot succes - van de ontwikkeling tot aan het voltooide werk. Waarom? Heel eenvoudig; topkwaliteit verf is onze passie. Sikkens bekleedt een voortrekkersrol op het vlak van innovatie, technische uitmuntendheid en kleurexpertise. De verfproducten van Sikkens bieden gegarandeerd succes aan professionele schilders, architecten en interieurontwerpers voor zowel nieuwbouw- als renovatie projecten.

Over AkzoNobel
AkzoNobel heeft passie voor verf. Wij zijn experts in het ambacht van het creëren van verven en lakken, waarbij wij sinds 1792 de standaard zetten voor kleur en bescherming. Ons merkenportfolio van topklasse – waaronder Flexa, International, Sikkens en Interpon – wordt wereldwijd door klanten vertrouwd. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Nederland en wij zijn actief in meer dan 150 landen. Wij hebben zo’n 34.500 getalenteerde mensen in dienst met een passie voor het leveren van hoogwaardige producten en diensten die onze klanten van ons mogen verwachten.

Perscontacten

Odet van Winsen

Press contact PR & Content Manager Flexa, Sikkens en CetaBever 0615863637

De verfmerken

AkzoNobel biedt in Nederland verschillende merken voor de schilderklus waaronder Flexa, Sikkens, CetaBever (beitsen), Alabastine (voorbehandelingsproducten) en Hammerite (metaalverf). Op deze perssite vind je vooral nieuws over de doe-het-zelf markt met een focus op Flexa.

Flexa is de verf voor de doe-het-zelver en helpt hen om de juiste kleur- en productkeuze te maken. Zo geeft onder andere de Flexa Kleurtester kleurvertrouwen en Flexa Mooi Makkelijk het gemak van schilderen (geen grondverf nodig).

CetaBever biedt een compleet assortiment producten voor al het houtwerk waaronder beitsen voor binnens- en buitenshuis. Deze producten zijn van hoge kwaliteit, lange duurzaamheid en gemakkelijk te verwerken.

Sikkens is de verf voor de professional en bestaat sinds 1792. Sikkens bekleedt een voortrekkersrol op het vlak van innovatie, technische uitmuntendheid en kleurexpertise. De verfproducten van Sikkens bieden gegarandeerd succes aan professionele schilders, architecten en interieurontwerpers voor zowel nieuwbouw- als renovatie projecten.

FLEXA - SIKKENS - CETABEVER
Rijksstraatweg 31