Omzetstijging van 26% en recordaantal acquisities in Q3

Omzetstijging van 26% en recordaantal acquisities in Q3

De totale omzet van Visma groeide in Q3 van 2020 met 25,5% tot € 422,9 miljoen, terwijl de EBITDA met 37,7% steeg tot € 142,3 miljoen.

Een sterk derde kwartaal voor alle divisies

Er blijft vraag naar bedrijfskritische cloudsoftware, waardoor alle kerndivisies van Visma in Q3 sterk groeiden vergeleken met een jaar geleden. De omzet van de divisies Software Nordic & International groeide met 24,5%, die van Software Benelux met 25,1%, Custom Solutions met 30,4% en Commerce Solutions met 27,4%.

Voortdurende cloudgroei

Cloudomzet op jaarbasis is een goede indicator van toekomstige cloudopbrengsten. Visma’s cloudomzet bereikte in het derde kwartaal € 1,4 miljard, een stijging van 34,6%. Dit was zowel het gevolg van organische groei als van een sterk acquisitietempo.

Visma heeft nu meer dan 1,1 miljoen klantcontracten, waarvan 880.000 cloudcontracten. Dit is een stijging van 25,8% ten opzichte van een jaar geleden. De vraag naar cloudoplossingen is in de loop van de pandemie alleen maar toegenomen. Steeds meer klanten zien het voordeel in van software die overal toegankelijk is.

Acht nieuwe overnames

Visma voltooide in het derde kwartaal acht nieuwe acquisities. Daarmee kwam, aan het eind van Q3, het totaal op drieëntwintig overnames te staan. Twee daarvan betroffen de Nederlandse Yuki en Cash Software, leveranciers van SaaS-boekhoudplatformen voor accountants. Samen met een aantal andere Nederlandse business units van Visma vormen zij nu een ecosysteem van complementaire cloudoplossingen voor accountantskantoren.

Visma richt zich ook steeds meer op het vastgoedsegment in Noorwegen en nam in de loop van het kwartaal drie bedrijven binnen deze branche over.

Download het hele rapport

Q3 in cijfers

Voortgezette activiteiten
(in miljoenen)
Q3 2020 Q3 2019 Groei Q1 t/m Q3 2020 Q1 t/m Q3 2019 Groei Jaar 2019
Omzet € 422,9 € 369,4 25,5% € 1250,6 € 1085,8 26,3% € 1521
EBITDA € 142,3 € 113,4 37,7% € 363,7 € 292,2 36,5% € 411
EBIT € 66,8 € 51,3 42,9% € 151,5 € 116,5 42,6% € 166,7
Winst voor belastingen € 56,1 € 59,0 4,4% € 119,7 € 98,9 32,7% € 127,8

Onderwerpen

Tags

Visma biedt software en diensten die de belangrijkste bedrijfsprocessen in de private en publieke sector vereenvoudigen en digitaliseren. De Visma-groep is actief in de hele Scandinavische regio, samen met de Benelux, Centraal- en Oost-Europa. Met meer dan 12.000 medewerkers, meer dan 1.000.000 klantcontracten en een netto-omzet van € 1,5 miljard in 2019, is Visma een van Europa's toonaangevende softwarebedrijven.

Het softwareaanbod van Visma op de Nederlandse markt omvat oplossingen voor financieel beheer, HRM, inkoop en e-overheid. Visma Nederland bestaat uit 22 bedrijven die zich allemaal richten op bedrijfskritische cloud- en softwareoplossingen. Visma is titelsponsor van Team Jumbo-Visma, ‘s werelds beste wieler- en schaatsteams.

Perscontacten

Lage Bøhren

Press contact Head of Communication Norway +47 921 57 801
Aase Settevik

Press contact Director of Brand & Communication +47 920 49 559

Visma levert software die bedrijfsprocessen digitaliseert voor het mkb, de grootzakelijke en de (semi)publieke sector.

Visma biedt software en services die bedrijfsprocessen in de private en (semi)publieke sector vereenvoudigen en digitaliseren. De Visma Group is actief in heel Scandinavië, de Benelux en Centraal- en Oost-Europa. Met meer dan 14.000 medewerkers, en een netto-omzet van ruim €1,741 miljoen EUR in 2021 is Visma een van Europa's toonaangevende softwarebedrijven. Kijk op www.visma.nl voor meer informatie.

Visma is een van Europa’s toonaangevende leveranciers van bedrijfskritische software voor een efficiëntere en veerkrachtige samenleving. Door het werk van bedrijven en organisaties van elke omvang te vereenvoudigen en te automatiseren, verbeteren we het dagelijks leven van mensen. Met 15.000 medewerkers, 1.200.000 klanten uit de particuliere en publieke sector in de Benelux, Scandinavië, Centraal- en Oost-Europa en Latijns-Amerika, en een netto-omzet van € 2.081 miljoen in 2021, zetten we ons in om morgen beter te maken dan vandaag. Kijk op www.visma.nl voor meer informatie.

Het softwareaanbod van Visma op de Nederlandse en Belgische markt omvat oplossingen voor financieel beheer, HRM, inkoop en e-government. Visma Benelux bestaat uit 40 bedrijven die zich allemaal richten op bedrijfskritische cloudsoftware. Visma is trotse titelsponsor van Team Jumbo-Visma, een van ‘s werelds beste wieler- en schaatsteams.