Visma breidt verder uit in België met overname Admisol

Visma breidt verder uit in België met overname Admisol

Visma, Europees leider in cloudbedrijfsoplossingen, neemt Admisol, de Belgische pionier van het online boekhouden, over. Met deze strategische overname, die volgt op de overname van het Belgisch-Nederlandse Yuki eerder dit jaar, blijft Visma gestaag groeien in de Belgische accountancy- en ERP-markt.

Admisol bedient sinds 2000 zowel eindgebruikers als boekhoud- en accountantskantoren. Hierin biedt zij hen een rijk gestandaardiseerd systeem voor kleine en middelgrote bedrijven die een ERP nodig hebben. Inclusief modules voor handel, voorraad, aankoop, project en B2B-webshop in vrijwel alle industrieën. In het bijzonder richt zij zich hiermee op de segmenten detailhandel, groothandel, dienstverleners, accountancy en vrije beroepen.

“Admisol is de tweede Belgische cloudleider die ervoor kiest om onderdeel te worden van onze snel groeiende Visma-familie. Ik ben enorm verheugd dat onze Belgische ondernemingen unieke cloudoplossingen kunnen leveren die accountants helpen om succesvol te zijn voor hun klanten," zegt John Reynders, Country Director Visma Benelux. "De lokale kennis expertise van Admisol zorgt ervoor dat we weer een volgende stap zetten in het aanbieden van het meest complete en innvovatieve accountancy cloud-ecosysteem in de Benelux.”

Admisol zet, onder de huidige naam, de bedrijfsactiviteiten als zelfstandige organisatie voort. De organisatie zal als onderdeel van de Visma-familie samenwerken met de andere Visma-bedrijven in het accountancy-ecosysteem. Informatie wordt zodoende makkelijker uitgewisseld waardoor Visma-klanten nog meer voordeel uit hun software halen. Er zijn geen management wijzigingen met deze overname gemoeid.

Onderwerpen

Over Visma

Visma biedt software en diensten die de belangrijkste bedrijfsprocessen in de private en publieke sector vereenvoudigen en digitaliseren. De Visma-groep is actief in de hele Scandinavische regio, samen met de Benelux, Centraal- en Oost-Europa. Met meer dan 12.000 medewerkers, meer dan 1.000.000 klantcontracten en een netto-omzet van € 1,5 miljard in 2019, is Visma een van Europa's toonaangevende softwarebedrijven.

Het softwareaanbod van Visma op de Nederlandse markt omvat oplossingen voor financieel beheer, HRM, inkoop en e-overheid. Visma Nederland bestaat uit 22 bedrijven die zich allemaal richten op bedrijfskritische cloud- en softwareoplossingen. Visma is titelsponsor van Team Jumbo-Visma, ‘s werelds beste wieler- en schaatsteams.

Over Admisol

Admisol is de Belgische pionier van het online boekhouden. Sinds 2000 bedienen wij zowel eindgebruikers als boekhoud- en accountantkantoren. Bovendien is Admisol een 100% browser based en gepatenteerde boekhoudoplossing. Dat wil zeggen dat u enkel nood heeft aan een computer of tablet met een internetverbinding, zonder zich zorgen te hoeven maken over backups, veiligheid, archieven, … Internetboekhouden zoals het hoort!

Perscontacten

Lage Bøhren

Press contact Head of Communication Norway +47 921 57 801
Aase Settevik

Press contact Director of Brand & Communication +47 920 49 559

Visma levert software die bedrijfsprocessen digitaliseert voor het mkb, de grootzakelijke en de (semi)publieke sector.

Visma biedt software en services die bedrijfsprocessen in de private en (semi)publieke sector vereenvoudigen en digitaliseren. De Visma Group is actief in heel Scandinavië, de Benelux en Centraal- en Oost-Europa. Met meer dan 14.000 medewerkers, en een netto-omzet van ruim €1,741 miljoen EUR in 2021 is Visma een van Europa's toonaangevende softwarebedrijven. Kijk op www.visma.nl voor meer informatie.

Visma is een van Europa’s toonaangevende leveranciers van bedrijfskritische software voor een efficiëntere en veerkrachtige samenleving. Door het werk van bedrijven en organisaties van elke omvang te vereenvoudigen en te automatiseren, verbeteren we het dagelijks leven van mensen. Met 15.000 medewerkers, 1.200.000 klanten uit de particuliere en publieke sector in de Benelux, Scandinavië, Centraal- en Oost-Europa en Latijns-Amerika, en een netto-omzet van € 2.081 miljoen in 2021, zetten we ons in om morgen beter te maken dan vandaag. Kijk op www.visma.nl voor meer informatie.

Het softwareaanbod van Visma op de Nederlandse en Belgische markt omvat oplossingen voor financieel beheer, HRM, inkoop en e-government. Visma Benelux bestaat uit 40 bedrijven die zich allemaal richten op bedrijfskritische cloudsoftware. Visma is trotse titelsponsor van Team Jumbo-Visma, een van ‘s werelds beste wieler- en schaatsteams.