Visma helpt Sdu met smartdata-oplossingen voor next level-belastingadvies

Sdu en Visma slaan de handen ineen om de verschillende datastromen binnen de belastingadviespraktijk samen te laten komen in de innovatieve cloud software Taxvice van Sdu. Hiermee wordt met Taxvice een volgende stap gezet richting next level-belastingadvies, waarin proactief advies en signalering centraal staan.

‘Op het gebied van belastingadvies leven we in een wirwar van systemen waardoor je als sector achterloopt in de digitale transformatie. Met deze samenwerking verandert de fiscale wereld revolutionair’, aldus Esther van Doesburg, Chief Innovation Manager bij Sdu.

Belastingadviseurs die goed inzetten op smart data kunnen effectief als strategische partner fungeren, betere aanbevelingen doen en op die manier van (nog meer) toegevoegde waarde zijn voor hun klanten. Deze kansen ontstaan door systemen, denkwijzen en adviespraktijken van belastingadviseurs en accountants in te richten met een effectieve en efficiëntere benadering en digitale ontsluiting van de adviespraktijk.

‘Bij het centraal stellen van de adviesklant heb je als belastingadviseur te maken met allerlei soorten datastromen, zoals CRM-, boekhoud-, aangifte-, DMS- en andere softwarepakketten. In weinig andere sectoren is dit zo uiteenlopeand als in de fiscale praktijk. Dat moet effectiever kunnen’, aldus Jelmer Nieuwenweg, Managing Director van PinkWeb, onderdeel van Visma.

De samenwerking tussen Sdu en Visma maakt nu ook vanuit digitaal perspectief het centraal stellen van de klant mogelijk. De digitale cloudoplossing Taxvice brengt fiscale inhoud, werkprocessen en datastromen bij elkaar. Beslissingen die eerder genomen werden op basis van een handvol berekeningen, ramingen en inschattingen, kunnen nu kwantitatief gestaafd worden met smart data. Pinkweb realiseert binnen Taxvice deze koppeling met de inhouse aanwezige software, zoals de aangifte-en boekhoudsoftware. Al deze verschillende datastromen komen bij elkaar in een datawarehouse per adviespraktijk.

De interactie tussen alle geïntegreerde data en modellen maakt analyses mogelijk die voorheen versnipperd, tijdsintensief en complex waren. Deze wijze van analyseren leidt tot hogere beslissnelheid en betere en meer geïntegreerde inzichten. De organisatie Visma Connect helpt Sdu daarbij. ‘Wij zijn erg blij met deze samenwerking, want wij zijn als Sdu overtuigd dat wij in co-creatie met Visma de hype rondom big en smart data kunnen omzetten in een concreet toepasbare oplossing voor de belastingadviespraktijk’, aldus Sander de Groot, CEO Sdu. ‘Met deze samenwerking wordt de kracht van Visma op het gebied van datawarehousing, koppelingen, ketenoptimalisatie en data-analyse gebundeld met de inhoudelijke- en werkproceskennis van Sdu’, vult Coen Egberink, Managing Director van Visma Connect aan.

Over Sdu

Sdu is de innovatiepartner voor bedrijven en professionals in de juridische en fiscale sector. Sdu ontwikkelt producten en diensten in co-creatie met haar klanten, waardoor zij kunnen innoveren en succesvol kunnen zijn. Nu, en in de toekomst. Met ruim 200 jaar ervaring en als onderdeel van het internationale netwerk Lefebvre Sarrut, heeft Sdu zeer goede kennis van ontwikkelingen en behoeften in het juridische en fiscale werkveld.

Over Visma Connect

Visma Connect ontwerpt, implementeert en beheert informatieketens en werkt daarmee aan een transparante, effectieve, efficiënte en betrouwbare wereld. Visma is onderdeel van Visma Groep. Visma Groep is een van oorsprong Noors bedrijf dat in 1996 opgericht is en uitgegroeid is tot de Europese leider op het gebied van SaaS-dienstverlening voor onder andere eAccounting & Billing, Bank-Connectivity, Order-to-Cash, Payroll, ERP, eGovernment en Payments Processing.

Over PinkWeb

PinkWeb, onderdeel van Visma, levert een platform dat integreert met ruim 50 softwareoplossingen voor accountants en belastingadviseurs. Dankzij de koppeling tussen Sdu Taxvice en het platform van PinkWeb hebben gebruikers van Taxvice direct de beschikking over deze integraties. Hierdoor worden de werkprocessen rondom belastingadvies nog beter geoptimaliseerd.

Onderwerpen

• Wetenschap, technologie

• visma connect
  • sdu
  • pinkweb

Visma levert software die bedrijfsprocessen digitaliseert voor het mkb, de grootzakelijke en de (semi)publieke sector. De Visma Group is actief in heel Scandinavië, de Benelux, Oost- en Midden-Europa en Latijns-Amerika. Met 10.000 medewerkers, 1 miljoen klantcontracten en een netto-omzet van 1.199 miljoen euro in 2018 is Visma een van Europa's toonaangevende softwarebedrijven.

Het softwareaanbod van Visma op de Nederlandse markt omvat oplossingen voor financieel beheer, HRM, inkoop en e-overheid. Naast Visma Connect en Visma Software zijn ook bekende organisaties als Visma Raet, Visma Roxit, ProActive, Davilex, Visma Idella, Dotweb, HR2day en Pinkweb onderdeel van de Visma-groep. Visma is titelsponsor van Team Jumbo-Visma, een van 's werelds beste wieler- en schaatsteams.

Perscontacten

Lage Bøhren