Visma verstevigt positie op e-commercemarkt met overname Mijnwebwinkel

Visma, Europees leider in cloudbedrijfsoplossingen, neemt e-commerceplatform Mijnwebwinkel over. Hiermee verstevigt Visma haar positie in de e-commercebranche in Nederland en België.

Mijnwebwinkel is een e-commerceplatform waar mkb-bedrijven in Nederland en België snel en eenvoudig een webshop mee kunnen opzetten. De software is beschikbaar in het Nederlands, Frans en Engels. Tienduizenden ondernemers verkopen producten en diensten via Mijnwebwinkel, dat in 2005 is opgericht. Het platform verwerkt dagelijks vele duizenden orders die goed zijn voor zo'n 300 miljoen euro omzet per jaar. Er werken 35 mensen bij Mijnwebwinkel.

Voor Visma is de overname interessant omdat de Mijnwebwinkel een goede combinatie vormt met haar boekhoudsoftware en voorraadbeheersoftware. Hiermee kunnen kleine ondernemers profiteren van een compleet gebruiksvriendelijk en laagdrempelig e-commerceplatform inclusief boekhouding en voorraadbeheer.

“Onder Visma’s vleugels krijgen we extra power om onze groeiambitie: uitbouw van onze stevige positie in het e-commerce landschap in Nederland en België, te realiseren”, zegt Danny de Pee, COO van Mijnwebwinkel. “We zetten onze eigen strategie voort, terwijl we profiteren van de schaalgrootte van een Europees softwarebedrijf. Daarmee vormen Visma en Mijnwebwinkel een goede match.”

“We zijn erg blij dat Mijnwebwinkel nu deel uitmaakt van de Visma-familie omdat we nu ook een laagdrempelige e-commerce-oplossing kunnen bieden. Daarmee kunnen we ondernemers in deze branche compleet ontzorgen”, zegt John Reynders, Area Director Benelux bij Visma. “Mijnwebwinkel is mooie software waarmee ondernemers een gebruiksvriendelijke webshop opzetten, zonder dat technische kennis vereist is. Bovendien krijgen ze persoonlijke support binnen hun abonnement, wat uniek is in de branche. Al die ondernemers voeren ook een boekhouding en voorraadbeheer, dus dat biedt mooie kansen om hen onze andere bedrijfssoftware voor bijvoorbeeld boekhouding, voorraadbeheer en hr- en salarissoftware aan te bieden. Met de overname van Mijnwebwinkel zetten we als Visma een mooie stap op de alsmaar groeiende e-commercebranche.”

Mijnwebwinkel zet, onder de huidige naam, de bedrijfsactiviteiten als zelfstandige organisatie voort. De organisatie gaat, als onderdeel van de Visma-familie, samenwerken met de andere Visma-bedrijven in het mkb-ecosysteem.

Onderwerpen

• Wetenschap, technologie

Over Mijnwebwinkel
Mijnwebwinkel is een dynamisch en innovatief omnichannel verkoopplatform van Nederlandse bodem. De ambitie is om het voor iedere ondernemer mogelijk te maken snel en eenvoudig een gebruiksvriendelijke en goed converterende webshop te starten. Via het e-commerceplatform beheren ondernemers hun online winkel via desktop, mobiele apparaten beheren en via verschillende verkoopkanalen zoals social media, online marktplaatsen, offline in een fysieke winkel, op markten of tijdens events. Mijnwebwinkel biedt daarnaast persoonlijke ondersteuning in het opzetten en beheren van de webshop. Inmiddels maken tienduizenden ondernemers wereldwijd gebruik van het e-commerceplatform dat beschikbaar is in het Nederlands, Frans en Engels.

Mijnwebwinkel voert de bedrijfsactiviteiten onder de labels mijnwebwinkel.nl, mijnwebwinkel.be myonlinestore.fr en myonlinestore.com.

Over Visma
Visma biedt software en services die bedrijfsprocessen in de private en (semi)publieke sector vereenvoudigen en digitaliseren. De Visma Group is actief in heel Scandinavië, de Benelux en Centraal- en Oost-Europa. Met meer dan 14 000 medewerkers, en een netto-omzet van ruim €1.995 miljoen EUR in 2021 is Visma een van Europa's toonaangevende softwarebedrijven. Kijk op www.visma.nl voor meer informatie.

Het softwareaanbod van Visma op de Nederlandse markt omvat oplossingen voor financieel beheer, HRM, inkoop en e-government. Visma Benelux bestaat uit 27 bedrijven die zich allemaal richten op bedrijfskritische cloudsoftware. Visma is trotse titelsponsor van Team Jumbo-Visma, ‘s werelds beste wieler- en schaatsteams.

Milan Vaassen
PR & Brand Manager Visma Nederland