4014 i stålblå

Lampelansering på Oslo Design Fair

Hadeland Glassverk startet en ny lampeavdeling høsten 2018, og har siden blåst de spektakulære arkivlampene og krystallkulene som finnes i uttalelig fargespekter og former.

Dråpe

Nå skal de på Oslo Design Fair, og i den anledning lanserer de en ny lampekolleksjon – Dråpe. Dagens designteam har designet Dråpe med designer Lina Rincon i spissen. Selve dråpeformen er inspirert av en dråpe vann, mens de to mønstrene Dråpe fås i, er inspirert av bevegelser i vannet. De er munnblåst på Hadeland Glassverk etter 250 år gamle teknikker.

“The drop is a classic form used in countless designs because of the way it spreads the light.”

Dråpe fås i størrelsene medium (høyde 230 mm / diameter 148 mm) og stor (høyde 285 / diameter 178 mm), med to ulike mønstre (regndråpe og bølgedråpe), og to ulike farger (lys antikkgrå og røykgrå). Som krystallkulene, gjør Dråpe seg best ved å henge i klynger, men kan også fint henge alene. Dråpe har lik opphengsmulighet som krystallkulene, de kan henge i 1, 3, 5, 7 eller 9-hulls baldakiner. Dråpe koster fra 2000,- NOK.

Bordlamper

I tillegg til Dråpe, har designerteamet med Anders Holmedal i spissen, laget nydelige bordlamper av noen av deres mest populære arkivlamper!

Stand

Hadeland Glassverk Belysning og Utsmykning har stand på C02-21, hvor du vil kunne se arkivlamper, krystallkuler og nyhetene i vakre settinger med hjelp fra Eikund sine norske møbler. Samtidig deles det ut en stor premie fra Hadeland Glassverk og Eikund til en verdi av 8000,- til en heldig vinner.

Håper vi ses der!

Om Hadeland Glassverk Belysning og Utsmykning

Etter 1800-tallets parafinlamper og 1900-tallets elektriske lamper, ivaretas de solide tradisjonene med å fortsette produksjonen av belysning og utsmykning. I dag har de flere belysnings- og utsmykningsprosjekt for blant annet hoteller, restauranter, kirker, sykehus, skoler, tinghus, Storting og ulike uteområder. For å nevne noen prosjekt; Lysekrone på 8,5 tonn i Den Norske Opera & Ballett i Oslo; Lysekrone laget av 201 kupler som strekker seg over fire etasjer i H&M sin nye flagshipstore i Karl Johan; 800 glasskupler og over 100 champagneglass reprodusert for Amerikalinjen hotell; Lysfiltrerte glassbyggestein i Villa Stenersen; 45 meter lang glasskorridor dekorert med glasskunst inspirert av norske folkeeventyr i Ringerike Sykehus; Spesialdesignede altertavler og døpefonter til kirker landet rundt.

Kontakt oss via belysning@hadeland-glassverk.no for å bestille, eller besøk vår nettside og nettbutikk.

Katalog over våre lamper.