Jørund Larsen slutter i Åkerblå

Jørund Larsen slutter i Åkerblå

Jørund Larsen slutter i løpet av sommeren som COO i Åkerblå AS for å tiltre stilling som fagsjef i Fiskeri- og havbruksnæringens forskningsfinansiering (FHH).

For et par uker siden ble det kjent internt i Åkerblå Group at Larsen har sagt opp sin stilling i Åkerblå AS, som er det største selskapet i konsernet. I dag ble det kjent at han slutter for å gå til en stilling som fagsjef for fiskeri i FHH.

«Det er vemodig å skulle forlate mange fine folk i Åkerblå, men at jeg gleder meg til å jobbe med kunnskapsutvikling på vegne av hele bransjen i FHF», sier Jørund Larsen i en kommentar til jobbskiftet.

Konsernsjef Roger Sørensen i Åkerblå Group sier at han er svært takknemlig for innsatsen Larsen har lagt ned i selskapet de siste to årene.

«Jeg respekterer at Jørund ønsker å bruke mindre tid på styring og intern organisasjonsbygging enn det som kreves i nåværende rolle, og er takknemlig for at han har sagt seg villig til å bli med oss videre noen måneder til», sier Sørensen. Han legger til at prosessen med å finne Larsens erstatter allerede er igangsatt.

Kategorier