Christoffer Bårdsgjære, Key Account Manager i AAPW.

Frøy velger Aalesund Protective Wear

Fra brønnbåttjenester og sjøfrakt til bunnkartlegging, notvask og service av merder – Frøy er en av landets ledende leverandører av havbrukstjenester. Nå har de valgt Aalesund Protective Wear som leverandør av arbeidstøy og flyteutstyr.

Med en flåte på 86 fartøy (inkludert nybygg) tilbyr Frøy en rekke bærekraftige akvaservicetjenester langs hele norskekysten. De har nå signert en samarbeidsavtale med Aalesund Protective Wear (AAPW) på tre år, med muligheter for forlengelser.

– Dette er en kontrakt vi er veldig stolte av. Frøy er en stor aktør i havbruksnæringen og vil trenge produkter fra flere av våre merkevarer. Med rundt 1000 ansatte er det ikke tvil om at de blir en av våre største og viktigste samarbeidspartnere i årene fremover, forklarer Christoffer Bårdsgjære, Key Account Manager i AAPW.

Anbudsprosessen begynte i fjor, så etter en lang og spennende prosess kunne AAPW endelig feire at de gikk seirende ut av konkurransen.

– Vi endte opp med å velge AAPW etter en totalvurdering av flere leverandører av arbeidsklær. AAPW fremsto i denne vurderingen som en solid og fleksibel totalleverandør med varer godt egnet til den næringen vi operer i. Evnen til å være fleksibel og levere produkter tilpasset enhver arbeidsoperasjon er viktig for oss, forteller Jan Åge Volden i Frøy.

En norskeid totalleverandør

Aalesund Protective Wear består av de norske merkevarene Strakofa, Aalesund Oljeklede og Regatta, og er derfor en totalleverandør av arbeidsbekledning og flyteutstyr.

– Frøy har valgt bekledning fra Strakofa, der det meste er synlighetstøy. I tillegg skal de ha flyt- og redningsvester fra Regatta og verneutstyr, sier Bårdsgjære.

De fleste merkevarene til Aalesund Protective Wear kommer fra Sunnmøre, og produktene er utviklet og testet for å tåle de røffe forholdene langs den norske kysten. Bårdsgjære føler at dette er en av grunnene til at AAPW er en god match, og det gjør også at Frøy blir en naturlig sparringspartner når nye produkter skal utvikles fremover.

– Vi leverer et bredt spekter innenfor akvservicetjenester, der det er behov for bekledning til et vidt spekter av arbeidsforhold i all slags vær og årstider. Vi opplever at AAPW forstår disse behovene, og at de har god fleksibilitet og evne for tilpassing av produktene til våre behov, sier Volden.

Regions

Aalesund Protective Wear AS er en ledende totalleverandør av klær og flyteprodukter til proff- og fritidsmarkedet.

Våre merkevarer:

Aalesund Oljeklede | Regatta | Strakofa | BLÆST