MultiPlus EXT - Multisertifisert beskyttelse, ekstrem slitestyrke

Strakofa lanserer MultiPlus EXT – Først på markedet med multisertifiserte verneklær i hel stretch og CORDURA®-fiberteknologi

Strakofa, en komplett leverandør av multisertifisert arbeidstøy, er nå først på markedet med multisertifiserte verneklær der både CORDURA®-fiberteknologi og stretch er en del av funksjonaliteten til plaggene. Den nye serien MultiPlus EXT er skapt for røffe omgivelser og daglig slitasje, uten at de beskyttende egenskapene påvirkes.

"En vinnende produktserie der sikkerhet og slitestyrke ikke går på kompromiss med bevegelighet, funksjonalitet og komfort"

- Åslaug Bjørnevik Istad, Head of Innovation & Design, Aalesund Protective Wear

Multisertifisert beskyttelse, ekstrem slitestyrke
Med MultiPlus EXT kombinerer vi markedets mest avanserte beskyttelse med den høyest tilgjengelige slitestyrke og komfort. Produktene er utviklet over lang tid, og består av komponenter som i utgangspunktet er vanskelig å kombinere, derfor har valg av metervare og funksjonalitet vært avgjørende i prosessen.

- MultiPlus EXT-serien er blant annet sertifisert som flammehemmende og antistatisk, men denne sertifiseringen baserer seg i utgangspunktet på stoff og kvaliteter som ikke er elastiske. Med våre produkter har vi klart å sette sammen komponenter og metervarer som gjør at vi oppnår kravene til den flammehemmende og antistatiske sertifiseringen med stretch, sier Pernille Skodje Knutsen, Designer i Strakofa.

- I tillegg har gjerne plagg med stretch en vasketemperatur på 30-40 grader, men MultiPlus EXT kan vaskes på 60 grader. Noe som er en stor fordel med tanke på produktene sin bruk, legger hun til.

MultiPlus EXT har følgende ISO-sertifiseringer
EN ISO 20471:2013, kl.2/3
EN ISO 11612:2015, A1 B1 C1 F1
EN 61482-2:2020, ELIM: 7,2 cal/cm2, EBT: 9 cal/cm2
EN 1149-5:2018
EN ISO 11611:2015, kl.1 A1
EN 13034:2005 + A1:2009, Type 6

Utviklet med Daletec og CORDURA®-fiberteknologi
Serien er utviklet i samarbeid med Daletec og Invista som er leverandør av den slitesterke metervaren som er utviklet med CORDURA®-fiberteknologi. Stoffet er også det første flammehemmende produktet i verden som har oppnådd CORDURA®-sertifikat, og Daletec har mottatt en internasjonal pris for denne innovasjonen innen arbeidstøy.

- Det har vært avgjørende å finne den riktige metervaren for disse produktene, vi er svært fornøyde med den kvaliteten og funksjonaliteten Daletec leverer. Det gjør oss trygge på at vi kan gi våre brukere optimale produkter og forutsetninger, sier Pernille.

Godkjent av dere
    For Strakofa er arbeidstøy mer enn beskyttelse, derfor er våre produkter utviklet i tett samarbeid med ulike testpiloter. Våre testpiloter består av en rekke arbeidere innenfor håndverk, vei- og anlegg og energisektoren. Uten godkjenning og tilbakemeldinger fra felten klarer ikke vi å utvikle arbeidstøy som oppfyller de kravene som forholdene krever.

En av våre testpiloter er Eirik Leander Kipperberg, som jobber som Energimontør for Nordvestnett. Eirik har vært med i hele produktutviklingsprosessen og testet produktene over en lengre periode. Eirik og våre testpiloter sine tilbakemeldinger er de vi setter aller høyest.

- Jeg er utrolig imponert over både funksjonaliteten og slitestyrken på denne serien. Klærne blir hardt brukt og de tåler det uten å få hull og skader. Jeg mener det er arbeidsklær alle burde hatt på arbeidsplassen.

Han vektlegger også den gode komforten:

- Komfort og sikkerhet har ofte en sammenheng. Er komforten på plaggene dårlig, kan dette gå på bekostning av sikkerheten til vi som har utsatte yrker. Når man kjøper MultiPlus EXT-serien kjøper man kvalitet. Denne serien gir bedre sikkerhet, bedre komfort og rett og slett bedre arbeidsmiljø, sier Eirik.

Om MultiPlus EXT

• Ekstrem rive- og slitestyrke. Martindale 180.000 omdreininger
    • Sertifisert totalbeskyttelse
    • Full stretch for eksepsjonell bevegelsesfrihet og komfort
    • God fargeekthet og stabilitet mot krymping
    • Svært gode pusteegenskaper og glatt overflate
    • Forsterkning i KEVLAR/CORDURA® på verktøylommer, kneputelommer og nedre kant av jakke og buksebein
    • 50 mm flammehemmende segmentert refleks
    • Lengdejustering i bein
    • Miljøsertifisert stoff i henhold til ØKO-TEX Standard 100, produktklasse 2

Om Strakofa
    Strakofa, med sine lange og solide tradisjoner er i dag en moderne leverandør av multisertifsert arbeidstøy. Strakofa har sin opprinnelse fra bedriften Stranda Konfeksjonsfabrikk, med røtter tilbake til 1934. Siden den gang har Strakofa produsert arbeidsklær i røft vestlandsklima, og gjennom vår lange erfaring har vi opparbeidet oss produktkunnskap som gjør at vi kan levere komfortable, synlige og multisertifiserte plagg til de som bygger broer, trekker kabler i master og reiser monumenter som vil bestå.

I dag er Strakofa en del av Aalesund Protective Wear AS – en totalleverandør av regn- og arbeidstøy og flyt- og redningsprodukter.

Aalesund Protective Wear AS er en ledende totalleverandør av klær og flyteprodukter til proff- og fritidsmarkedet.
      - Kompromissløs kvalitet siden 1891.

Våre merkevarer:
      Aalesund Oljeklede Professional | Regatta - Norwegian Lifeguard | Strakofa Workwear | Blæst Rainwear