Ingvild Janne Tørlen og Marius Øverås er klare for å styrke lokale merkevarer gjennom salg og markedsføring.

Sunnmøringer skal selge og markedsføre lokale merkevarer

Aalesund Protective Wear AS har fått inn Marius Øverås som ny Head of Sales og hjemflytter til Ålesund, Ingvild Janne Tørlen, i nyopprettet rolle som CRM & B2B Marketing Manager.

Marius Øverås tar med lang erfaring innen salg og kommer sist fra stilling som regionssjef hos Nortel. Han er allerede godt i gang med å videre styrke salgsavdelingen hos AAPW med blant annet å rekruttere flere selgere.

- Jeg gleder meg til å jobbe med en engasjert og faglig sterk salgsavdeling, som jobber med både norske og internasjonale kunder, forteller Marius.

- Noe annet som tiltalte meg med AAPW er den lokale forankringen. Både design, marked, supply og lager ligger her, og vi får jobbe tett sammen på tvers av avdelinger. For meg er det viktig å bidra til verdiskapning her på Sunnmøre, så det var en viktig driver da jeg valgte å gå til AAPW.

Styrker både salg og marked
- I løpet av de par siste årene har markedsavdelingen økt fra én til åtte ressurser som jobber sammen for å nå våre ambisiøse mål for merkevarene Aalesund Oljeklede, Regatta, Strakofa og BLÆST, forteller COO i AAPW, Sondre Aakre. Nå styrker vi også salgsavdelingen og de viktige synergiene mellom salg og marked, og vi er veldig fornøyde med med at både Marius og Ingvild valgte oss videre i karrieren.

Å jobbe med sterke, sunnmørske merkevarer ble nemlig fristende for Ingvild Janne Tørlen som nå har flyttet tilbake til Ålesund etter over 20 år i Oslo, og tar med seg mye erfaring fra store merkevarer som Posten, Telia, Dagens Næringsliv og IBM. Hun ser frem til å utvikle arbeidet rundt kundereiser, lojalitet og markedsføring mot bedriftsmarkedet.

- I 2023 klaffet plutselig de faktorene som gjorde flytting tilbake til Ålesund aktuelt, og da Aalesund Protective Wear AS etter noen samtaler tilbydde en stilling skreddersydd for min kompetanse og erfaring var det lett å takke ja. Det mest avgjørende var kjemien med folka, viljen til å satse kombinert med produkter som kan gjøre en forskjell i folk sin arbeidshverdag. I tillegg er det nydelig å tilbringe arbeidsdagene sine i Ankerbygget i Nørvevika, rett ved sjøkanten!

Regions

Aalesund Protective Wear AS er en ledende totalleverandør av klær og flyteprodukter til proff- og fritidsmarkedet.

Våre merkevarer:

Aalesund Oljeklede | Regatta | Strakofa | BLÆST