Lanserer miljørapport for grønnere bilflåter

Med et stadig økende fokus på miljø og forurensning lanserer ABAX en miljørapport som gjør det enklere for kundene å få oversikt over og redusere sine CO2-utslipp.

- Det er ingen hemmelighet at bilbruk er en stor bidragsyter til dagens forurensningsutfordringer, og at vi bedrifter bør se på hvordan vi kan bidra med å redusere forurensingen ved å bruke bilflåten mer effektivt, sier Bjørn Erik Brandsæter Helgeland, COO i ABAX.

Med den nye miljørapporten ønsker ABAX å gjøre det enkelt å få oversikt over CO2-utslippet på alle bilene i bedriftens bilflåte, samt sammenligne med tidligere perioder for å se hva som kan gjøres for å redusere utslipp. Rapporten gjør det tydelig for kunden hvilke biler som står for større andel utslipp enn andre, slik at du kan du kan ta grep for å endre dette. Ved å redusere CO2-utslippet reduserer du også drivstoffkostnadene og får en grønnere bilpark.

Full oversikt og bedre lønnsomhet

Ved å benytte seg av automatiske rapporter får kundene en tydelig oversikt over bruken av sine firmabiler og kan ta grep for å redusere privat bruk etter arbeidstid. ABAX sine kunder opplever en reduksjon på bilenes drivstofforbruk på opptil 20%, noe som uten tvil merkes på selskapets bunnlinje.

Sparer kostnader på service og vedlikehold

En flåte som kjøres effektivt og trygt har lavere drivstoff- og servicekostnader, er mer miljøvennlig, er involvert i færre ulykker og koster mindre å forsikre. Med tjenesten Driving Behaviour som har vært tilgjengelig siden nyttår sparer selskaper kostnader på bilflåten sin knyttet til service, vedlikehold og generell bruk av bilene. Driving Behaviour gir kundene innsikt i sjåførenes kjøredata, og hjelper bedriften med å forbedre hvordan sjåførene bruker bedriftens kjøretøy på daglig basis.

Ved hjelp av en smidig løsning for flåtekontroll får ABAX sine kunder sanntidsoversikt over alle bedriftens biler i et digitalt kart, slik at de enkelt finner sjåføren som er nærmest neste oppdrag. Med en mer effektiv utnyttelse av bilflåten kan bedriften blant annet tilby bedre kundeservice og sørge for en mer effektiv og lønnsom hverdag.

OM ABAX

«ABAX is a Solutions provider for The Connected Workspace» Med støtte fra Investcorp er ABAX i dag en av de ledende selskapene i Europa innen telematikk og IOT-segmentet. Ved hjelp av smart-løsninger binder ABAX arbeidsplassen sammen og tilbyr en rekke produkter og tjenester. Tjenester som gjør det mulig for bedriftene å øke produktivitet og overblikket, forenkle og bedrer ledelsesprosesser, og samtidig reduserer kostnader. Alle løsninger leveres som «Software-as-a-Service» Selskapet har 450 ansatte fordelt på avdelinger i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Storbritannia, Nederland, Polen, Tyskland og Kina. Selskapets hovedkontor ligger i Larvik. www.abax.no

Bruce Atle Karlsen

Pressekontakt CPO Performance 93005747