Barn nummer 9000!

Den lille jenta ankom Gardermoen på ettermiddagen sammen med storesøster, mamma og pappa. På flyplassen sto både slekt og venner klar for å ta imot en tydelig sliten, men glad familie som nå teller enda et medlem. Mamma, pappa og storesøster så ut til å være meget stolte, mens dagens hovedperson kikket undrende på alle de nye menneskene som kom for å hilse på henne.

Fem år siden sist

En representant for Adopsjonsforum var også til stede på flyplassen for å gratulere familien. Vi gleder oss på deres vegne og er stolt over å ha gitt 9000 barn nye familier siden vi startet opp i 1970. Forrige gang vi markerte rundingen av et nytt "tusentall" var da barn nummer 8000 kom i andre halvår av 2006. Da kom ei lita jente hjem fra Colombia. I 2006 var adopsjonstallene høyere enn nå. Og til tross for gladnyheter om flere barn de siste dagene, blir det trolig fullført færre adopsjoner i år enn de to siste årene. Hva 2012 vil bringe vet vi ennå ikke.

• adopsjonstall
  • kina