Barbarians Rising: Ny storserie på HISTORY

Barbarians Rising: Ny storserie på HISTORY

Norske seere kan glede seg til den helt nye serien Barbarians Rising, som har premiere søndag den 4. september på HISTORY. Dokudramaet i åtte deler forteller om noen av historiens mest beryktede krigere og deres episke kamper for å styrte Romerriket.

Barbarians Rising forteller den medrivende historien om Romerrikets storhet og fall fra perspektivet til opprørslederne. Romerne kalte dem ”barbarer” - folk som levde et brutalt og voldelig liv utenfor sivilisasjonen. Men det var også disse modige mennene og kvinnene som stod bak kampene som skulle forandre verden. Dette er den sanne historien om deres 700 år lange kamp om å styrte et av de mektigste imperiene verden noen gang har sett.

Serien har sterke skuespillere, inkludert Nicholas Pinnock (Captain America: The First Avenger) som HannibalBen Batt (The Edge of Love) som Spartacus, Kirsty Mitchell (The Royal Today) som BoudiccaTom Hopper (Black Sails og Merlin) som ArminiusEmil Hostina (Harry Potter and the Deathly Hallows) som AttilaGavin Drea (What Richard Did) som AlarikSteven Waddington (The Imitation Game) som FritigernRichard Brake (Batman Begins og Game of Thrones) som Geiseric, og Jefferson Hall (Vikings og Game of Thrones) som Viriathus.

De dramatiske rekonstruksjonene er kombinert med kommentarer fra en bred gruppe anerkjente eksperter som avslører historien bak legendene, bl.a. den pensjonerte amerikanske generalen Wesley Clark, menneskerettsaktivisten Jesse Jackson, Martin Luther King Jrs taleskriver og rådgiver, Clarance B. Jones, i tillegg til professorer, arkeologer, forfattere og historikere.

"WONDERFULLY CHOREOGRAPHED AND SHOT" - The Australian

"ENTERTAINING AND ILLUMINATING" - The Wall Street Journal

Omfattende informasjon om serien finner du i vår elektroniske pressepakke, som inneholder biografier for skuespillere og eksperter, detaljerte episodebeskrivelser, høyoppløselige bilder, videoklipp og mye mer. Pressepakken inneholder også de første to episodene i sin helhet.

Barbarians Rising sendes åtte søndager kl. 21.00 fra den 4. september på HISTORY.

A+E Networks UK er en kringkaster med en portefølje bestående av banebrytende fakta- og underholdningskanaler av høy kvalitet, som i den nordiske regionen inkluderer The HISTORY Channel, HISTORY HD, HISTORY2 and HISTORY2 HD. Kanalene sender 24 timer i døgnet, og alle programmene har norske undertekster. Selskapet, som er et fellesforetak mellom amerikanske A+E Networks og britiske Sky, har kanaler i nesten 100 land i Storbritannia, Skandinavia, Benelux, Mellom- og Øst-Europa, Afrika og Midtøsten.