Få en mer effektiv økonomistyring med Xledger på mobilen

Blogginnlegg -

Få en mer effektiv økonomistyring med Xledger på mobilen

Leder som også er aktiv i driften? Mye på farten? Med Xledgers mobilapp har du full oversikt og kontroll over økonomien – uansett hvor du befinner deg.

Xledger er et av de største og mest komplekse web-baserte økonomisystemene på markedet. Det betyr ikke at det behøver å være vanskelig å bruke.

– Xledger har vært gode på utvikling, og har hele tiden vært i forkant med å bruke ny teknologi. Det er et virkelig bra system de har bygget, sier Thor Christian Olsen, konsulent og prosjektleder i Tet.

Fleksibelt og skalerbart

Tet benytter Xledger som hovedverktøy. Det har de gjort siden 2008, og i dag har de et stort og kompetent konsulentmiljø som leverer løsningen.

– Bedrifter kan kjøpe bare systemet, eller de kan kjøpe regnskapstjenester av oss. Som regel tar vi mye av den jobben, men siden Xledger både er web-basert og rollestyrt, er det skreddersydd for arbeidsdeling. Vi gjør altså akkurat så mye som bedriften behøver, forteller Thor Christian.

At de kun betaler for tjenestene de ikke har kapasitet til å ta selv, gir små og mellomstore bedrifter større fleksibilitet og skalerbarhet.

– Det gjelder også selve systemet. Det har mange moduler, og du betaler kun for den funksjonaliteten du har behov for. Så om du er et selskap i vekst, har du ingen unødvendige kostnader, men samtidig gode muligheter for å utvide, sier han.

Mobilstyring for folk i farta

At Xledger er web-basert, gjør også at systemet er enkelt å bruke når du er på farten. Har du et nettbrett, har du full styring uansett hvor du befinner deg. I tillegg finnes det en egen mobilapp:

– Den har bankintegrasjon, slik at du får full oversikt over både saldoer og fakturaer som er kommet inn. En daglig leder vil kunne godkjenne dem i appen slik at de automatisk blir betalt, forklarer Thor Christian.

I tillegg kan alle ansatte bruke appen til å føre timer, reiser og utlegg. Den lar deg laste opp bilder av kvitteringer, og en leder får oversikt – og kan godkjenne – både timelister og reiser fra mobilen sin.

– Er du en leder som er aktiv i driften, er det enormt tidsbesparende å slippe å måtte inn på kontoret eller åpne en PC for å godkjenne. Nå kan du gjøre det fra hotellrommet eller byggeplassen, sier Thor Christian og avslutter:

– Det er mye mer effektivt. Mobilen er jo alltid i lomma.

Anders Aasen

Pressekontakt Leder for forretningsutvikling 48 12 27 22
Andreas Vik

Pressekontakt Leder 91 78 65 25

Velkommen til Aider

Vi i Aider mener at regnskapsbransjen må redefineres. Vi liker tall. Elsker dem, faktisk. Men for oss er ikke et korrekt regnskap selve målet – det er bare starten. Det er fundamentet alt annet bygges på. Vi rendyrker kombinasjonen av teknologi som er enkel å forstå, knallgode folk som bryr seg – og mulighetene som frigjøres ved å utfordre og alltid tenke fremover. Derfor er ikke Aider bare enda et regnskapsbyrå. Vi er et ledende kompetansehus som legger lista når det kommer til teknologi og flinke folk. Vi hjelper dagens og morgendagens ledere i å lykkes med sine beslutninger. Vi vokser i full fart, og har i dag over 300 ansatte fordelt på 14 kontorer.

Aider
Karenslyst Allé 11