Ta gull med Tet

Blogginnlegg -

Ta gull med Tet

En gang på 1850-tallet tok en skientusiast fra Telemark i bruk en revolusjonerende skibinding, med feste rundt hælen og ski med innsving- dette satte evige spor for skisporten. Lite visste Sondre Norheim, hele norges “far til den moderne skisport”, at det nesten 200 år senere skulle arrangeres VM i hans eget hjemfylke.

Tet er mangeårig hovedsponsorer av VM i telemarkski, som braker løs på Rjukan i morgen. Denne urnorske skisporten med den legendariske telemarksvingen stammer nemlig tilbake til 1850-årene. Den gang var det Sondre Norheim, som regnes som den store pioneren innen moderne skisport, som satte telemarkski på kartet. På 1970-tallet blåste amerikanerne liv i sporten ved at skiløpere i Colorado kjørte konkurranser. Siden den gang har telemark hatt en enorm utvikling, og selve skisporten er nå en internasjonal sportsgren med offisielt VM fra 1995. Det er faktisk hele 13 land som deltar på Rjukan denne uken.

Folkelig, engasjert og innovativt

Akkurat som telemarks fremoverlente utvikling er vi i Tet opptatt av å skape trygghet for fremtidens beslutninger. Med fokus på morgendagen ønsker vi å være gode bidragsytere i lokalsamfunnet, og vi brenner for aktivitet og idrett. Derfor var det naturlig for oss å sponse en så tradisjonell, folkelig og samlende sport som ski.

Det hele blåses i gang med en åpningsseremoni på Rjukan torg, tirsdag 19. mars med Tommy Steine og Atle Pettersen som konferansier. Norge stiller mannsterke i år, og har tatt ut et ungt lag med mange juniorer. Det er fem seniorer og elleve juniorer som stiller til start, åtte kvinner og åtte herrer. Trym Nygård Løken er blant favorittene før VM, og med to gull fra NM i parallell og sprint, og ett gull fra NM i klassisk, kan Trym kalle seg sesongens store norgesmester i telemark. Kvinnene har også en medaljevinner med seg, og Gøril Strøm Eriksen kan skilte med flere gull etter å ha vunnet alle duellene i junior-VM parallell tidligere i vinter. Vi er spente på fortsettelsen!

Internasjonale vibber

I likhet med telemarkski og Sondre Norheim, har Tet røttene sine i Telemark. Og i likhet med sporten, har vi kunder i både inn- og utland. Da Sondre Norheim revolusjonerte telemarksporten på 1850- tallet, sådde han frøene til en idrett med internasjonal verdi.

I år er det 69 løpere fra 13 land, og tre kontinenter som skal være med. Norge stiller med den største troppen, på hele 16 deltakere. På deltakerlisten ser vi både Tyskland, Frankrike, Sveits, og til og med Japan.

Ta gullet hjem

Det første nasjonale mesterskapet i telemark ble holdt i Christiania i 1868. Sondre Norheim, i en alder av nesten 43, ble invitert til å delta. Han spente på seg treskiene og gikk helt fra Morgedal til Oslo, en tur på over 194 kilometer. Han vant selvsagt mesterskapet, og gikk hjem igjen til Morgedal. Med samme vilje og engasjement, men med nye metoder og nyere utstyr, håper vi at de norske deltakerne skal hente gullet hjem denne uken. Vi ønsker alle lykke til, og vi gleder oss til et mesterskap fylt med glede og engasjement.

Anders Aasen

Pressekontakt Leder for forretningsutvikling 48 12 27 22
Andreas Vik

Pressekontakt Leder 91 78 65 25

Velkommen til Aider

Vi i Aider mener at regnskapsbransjen må redefineres. Vi liker tall. Elsker dem, faktisk. Men for oss er ikke et korrekt regnskap selve målet – det er bare starten. Det er fundamentet alt annet bygges på. Vi rendyrker kombinasjonen av teknologi som er enkel å forstå, knallgode folk som bryr seg – og mulighetene som frigjøres ved å utfordre og alltid tenke fremover. Derfor er ikke Aider bare enda et regnskapsbyrå. Vi er et ledende kompetansehus som legger lista når det kommer til teknologi og flinke folk. Vi hjelper dagens og morgendagens ledere i å lykkes med sine beslutninger. Vi vokser i full fart, og har i dag over 300 ansatte fordelt på 14 kontorer.

Aider
Karenslyst Allé 11