bp utvider samarbeidet med det norske softwareselskapet Aize til alle installasjonene i Nordsjøen

(OSLO/ABERDEEN, 24.04.2023): Softwareselskapet Aize og bp (NYSE: BP) har inngått en avtale som utvider partnerskapet til alle fem installasjoner bp opererer i Nordsjøen.

Aize gir brukerne i bp muligheten til å håndtere informasjon på en mer effektiv måte, ved å samle data fra interne og eksterne kilder i en digital versjon av installasjonene, med enkel navigasjon, visualisering og intuitive samarbeidsmetoder.

bp i Nordsjøen har valgt Aizes digitale tvilling-teknologi som sitt innsiktsverktøy, og benytter samarbeidet til å utvikle og effektivisere prosesser rundt vedlikeholdsaktiviteter, inspeksjoner og modifikasjoner.

bp trekker fram disse kapabilitetene som en nøkkel til å operere tryggere og mer effektivt.

Avtalen er et resultat av en lengre periode med tett samarbeid mellom de to selskapene, med produktutviklingen som hovedmotivasjon.

‘Samarbeidet med bp har vært uvurderlig for oss med tanke på å få kunde- og brukerinnsikt i utviklingen av et produkt som gjør at fagfolk kan utføre jobben sin på en enda bedre måte. Det er et privilegium å ha muligheten til å utvide dette samarbeidet med en av verdens ledende aktører’, sier Anders Brun, CCO i Aize.

‘Arbeidet vi gjør med bp hjelper oss å forbedre produktet hver dag. Vi legger nå til nye brukere kontinuerlig, og øker med det kunnskapsbasen vår ytterligere, sier Jason Brown, SVP og strategisk kundeansvarlig i Aize.

Kontaktinformasjon:

Jason Brown (SVP and Manager Strategic Accounts) / jason.brown@aize.io / +44 07768 477 013
Mads Gudim Burheim (Content Manager) / mads.burheim@aize.io / +47 932 10 764

Aize ble etablert med et mål om å sette fart på digitaliseringen i industrien, både innen prosjektgjennomføring og drift. Aize leverer en arbeidsflate som lar brukerne søke, visualisere, navigere og samarbeide i digitale versjoner av installasjonene de kontrollerer. Aize utvikles av og for domeneeksperter, tuftet på 30 år med programvareerfaring og 180 år med industrihistorie som en del av Aker-gruppen. Selskapet har kontorer i Norge, Storbritannia og USA. For mer informasjon, besøk https://www.aize.io