Allente Streaming Hub

Allente lanserer Google TV™ streaming-dongel

For tv-tittere som er lei av den klumpete tv-boksen, kommer tv-distributøren Allente med en god nyhet: Allente Streaming Hub som lanseres i dag er enkel å bruke, samt gir rask og enkel tilgang til både tv-kanaler og strømmetjenester, alt på ett og samme sted.

Den nordiske tv-distributøren Allente lanserer nå «Allente Streaming Hub», en Google TV streaming-dongel, med Chromecast built-in™ och Bluetooth. Allentes tv-app er forhåndsinstallert på enheten, på samme måte som en rekke andre strømmetjenester. Brukeren får tilgang til både lineære tv-kanaler og strømmetjenester via Allente Streaming Hub, som kommer med en fjernkontroll som gjør det lett å bla mellom kanaler og ha tilgang til annet strømmeinnhold. Ettersom fjernkontrollen er en stemmekontroll, så kan seerne også snakke til Google for å finne filmer, strømmeapper, spille musikk, kontrollere TV-en og mer – alt med stemmen sin.

«Allente Streaming Hub er den perfekte teknologien for de som ønsker rask og enkel tilgang til sitt tv-tilbud. Først og fremst tror vi at det kommer til å bli populært blant vår økende skare av strømmekunder, og blant de kundene som ønsker å legge til en tv-løsning til sin eksisterende løsning, eksempelvis på hytta», sier Mahmoud Mustapha, kommersiell direktør i Allente.

Først ut i markedet takket være partnerskap med Google

Allente er først ute i EMEA med å lansere en skreddersydd operatør-streaming-dongel med Google TV. En naturlig fortsettelse av samarbeidet med Google, hvor Allente også var blant de første til å integrere Google Common Broadcast Stack-teknologi i sin nye tv-boks, Allente 1, i 2021.

«Lanseringen av Allente Streaming Hub, og det faktum at vi er de første i EMEA-regionen med en skreddersydd operatør-streaming-dongel med Google TV, har blitt gjort mulig som følge av samarbeidet mellom Allente, Google og SEI Robotics. Det blir utrolig spennende å få kundenes tilbakemeldinger på Allente Streaming Hub, og se hvordan vi kan ta nye steg på reisen mot å bli enda mer kundesentriske», sier Jon Espen Nygård, teknologidirektør i Allente.

«Google TV sitt grensesnitt gir operatører tilgang til Googles beste praksis-løsninger, samtidig som det reduserer både operatørinvesteringer og tid til marked. Vi gratulerer Allente med å ha lansert sin nye Google TV enhet, som en av våre første operatørpartnere globalt», sier Amanda Short, direktør for Global TV Platform Partnerships, Google.

Første prispunkt

Allente Streaming Hub kommer til å koste NOK 792 ved lansering, og kan kjøpes via Allentes nettside eller kundeservice. Produktet blir lansert samtidig i Sverige, Norge og Danmark, og senere også i Finland.

Mer informasjon er tilgjengelig på www.allente.no

Google TV er navnet på enhetens programvareopplevelse og et varemerke som tilhører Google LLC. Google og Chromecast built-in er merkevarer som tilhører Google LLC.

Allente er en nordisk TV-distributør som tilbyr TV-løsninger av høy kvalitet via både satellitt og bredbånd til over en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør +46736992665

Allente er en nordisk underholdnings-distributør som tilbyr TV- og streamingløsninger av høy kvalitet via satellitt og bredbånd til en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Snarøyveien 30
1331 Fornebu