Gå videre til innhold
«The Father», her med Anthony Hopkins i sin Oscar-belønnede rolle, er en av filmene i den nye strømmetjenesten byNonStop.

Allente lanserer ny strømmetjeneste: Kvalitetsfilmer fra NonStop Entertainment

Allente og NonStop Entertainment lanserer i dag den nye strømmetjenesten byNonStop. I denne får filmelskere et utvalg av de høykvalitetsfilmer – både brede og smale, ispedd noen Oscar-vinnere – som forbindes med NonStop Entertainment.

NonStop Entertainment er kjent som distributør av kvalitetsfilmer som gjør inntrykk, enten det er prisbelønnede drama, intelligente skrekkfilmer, aktuelle dokumentarer eller håndplukkede klassikere.

Blant aktuelle NonStop-filmer er Oscar-nominerte «Lærerværelset», A24s nye storfilm «A different man» med Sebastian Stan, og «Mother, Couch», som er regissert av Niclas Larsson med Ewan McGregor i hovedrollen. Sistnevnte er basert på Jerker Virdborgs roman, og ble kåret til Beste nordiske film på Gøteborg filmfestival i februar.

TV- og strømmedistributøren Allente og NonStop Entertainment lanserer nå den nye strømmetjenesten byNonStop. Den blir tilgjengelig hos Allente i Norge og de andre nordiske landene.

byNonStop har ved lansering et kuratert innhold av høykvalitetsfilmer som blant annet «Lost Highway», «The Capote Tapes» og «Dagen i morgen». Innholdet oppdateres hver uke, slik at seerne kan glede seg over nye filmer når helgen kommer.

– Gjennom den nye strømmetjenesten byNonStop tar seerne steget inn i en verden av udødelige filmklassikere og moderne mesterverk, gjennom et tilbud som er skreddersydd for den kresne filmentusiasten. byNonStop tilbyr et eksklusivt utvalg høykvalitetsfilmer innen tre nisjer – indiefilm, dokumentarer og sjangerfilm. Vi er glade for at vi, sammen med NonStop Entertainment, kan tilby Allentes kunder dette kuraterte, fantastiske biblioteket av fantastiske filmer. I Allente har vi lenge sett frem mot å få til et slikt samarbeid med NonStop Entertainment, og endelig ble det riktig timing, sier Michael Bärlin, Chief Content Officer for Allente.

– Det er spennende å sjøsette vår egen strømmetjeneste, som bygger på vår brede katalog av festivalvinnere, Oscar-perler, klassikere og dokumentarer i verdensklasse, sammen med utvalgte sjangerfilmer; og at vi kan gjøre dette i samarbeid med en innovativ og profesjonell aktør som Allente, sier Jakob Abrahamsson, CEO for NonStop Entertainment AB.

Innholdet fra byNonStop vil fra 2. april inngå i alle parabol- og fiber-TV-pakkene til Allente. For kunder av Allente Stream med Flex-paketering vil byNonStop bli del av en valgbar strømmepakke sammen med Moonbug, Mezzo, Love Nature og BBC Nordic+.

Om NonStop Entertainment

NonStop Entertainment har siden lanseringen i 1998 etablert seg som en ledende nordisk distributør av nøye utvalgte filmer som gjør inntrykk og skaper samtaler. De har en katalog av indie- og kvalitetsfilmer fra hele verden. NonStop Entertainment er dessuten regionens største distributør av både filmklassikere og internasjonale spillefilmdokumentarer.

Om Allente

Allente er en nordisk underholdnings-distributør som tilbyr TV- og streamingløsninger av høy kvalitet via satellitt og bredbånd til en million kunder i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Selskapet ble grunnlagt i mai 2020 etter en sammenslåing av Canal Digital og Viasat Consumer. Allente har hovedkontor i Stockholm og Oslo, administrerende direktør er Jonas Gustafsson. Selskapet eies 50/50 av Telenor Group og Viaplay Group.

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør +46736992665

Snarøyveien 30