Vin til kantarell: Robert Mondavi Napa Chardonnay

Sopp og vin er to gode venner, og til skogens gull, kantarellen, passer det perfekt med en amerikansk Chardonnay fra Robert Mondavi. Den friske, men samtidig kremete og krydrete tonen i vinen passer utmerket til soppen. Stek kantarellene i smør, da kommer i syren i vinen virkelig til sin rett.

Vinmonpol-nr: 12152501
Pris: 329,90,-
Produsent: Robert Mondavi

Robert Mondavi er et av de mest anerkjente vinhusene i Napa, California. Robert Mondavi Napa Chardonnay er en nykommer i bestillingsutvalget, og er laget på druer fra de beste vinmarkene i Napa – de fleste fra de kjøligere områdene. Vinden fra sjøen kjøler ned druene slik at modningsprosessen blir lengre og friskheten beholdes. En mindre andel av druene kommer fra Wappo Hill Vineyard i Stag’s Leap, som bidrar til å skape tyngde og kompleksitet. Du kan forvente en rik, aromatisk – men samtidig frisk og balansert vin, med en lang og deilig ettersmak.