Älvsbyhus bygger hus nummer 40.000!

Älvsbyhus bygger hus nummer 40.000!

Enda en milepæl i Älvsbyhus sin historie – Hus nummer 40 000 bygges denne uken!

- Det føles som at det var kort tid siden vi bygde hus nummer 20 000, men det er allerede 15 år siden, sier Kent Johansson, VD i Älvsbyhus konsernet.

Uke 41 i 2016 er en begivenhetsrik uke i Älvsbyhus sin historie. Det er da hus nr. 40 000 forlater fabrikken og transporteres med tog til en familie i Stockholm. I 1960 ble det første huset produsert, og siden da har 39 999 hus blitt solgt og produsert til familier i Norge, Sverige, Finland og Danmark.

- Det føles veldig bra å se hus nr. 40 000 forlate fabrikken. Akkurat nå sitter en forventningsfull familie og venter på sitt helt nye hus - en jubileumsleveranse! Takk til våre ansatte som ruller videre mot nye mål, og jeg er sikker på at vi innenfor 10 år feirer hus nummer 50 000, sier Johansson.

Kent Johansson og hans bror Stefan tilhører den tredje generasjonen av husbyggere i slekten Johansson. Siden firmaet startet med modulhusproduksjon i Sverige i 1960, har virksomheten vært i konstant utvikling, hvilket har vist seg å gi bra resultater. Älvsbyhus har nemlig hatt æren av å kalle seg for Sveriges største eneboligprodusent siden årtusenskiftet.

- Hvert husnummer er spesielt. Det er en god følelse å vite at vi hjulpet 40 000 familier med å finne sitt drømmehus. Vi ønsker familien varmt velkommen til sitt nye hjem, sier Johansson.

Kategorier

Älvsbyhus er en av Nordens største husprodusenter, og har siden 1960 levert over 39 000 modulbygde trehus.

Forretningsideen til Älvsbyhus er: Å utvikle, selge og produsere attraktive ferdigmonterte trehus av høy kvalitet til markedets laveste pris. Det innebærer også at selve byggeprosessen går raskere, og våre hus er klare til overtagelse syv til åtte uker etter påbegynt arbeid.

I Norge har vi operert siden 1995, og tilbyr gjennom våre 13 forhandlere 10 husmodeller som er lyse, åpne, moderne og energibesparende. Vi selger over 250 hus i Norge hvert år og omsatte i 2014 for 284 millioner.

Älvsbyhus - Et smartere valg