Foto: Moss I Sentrum ved Ingeborg Øien Thorsland

Älvsbyhus støtter lokal handel i koronakrisen

Älvsbyhus har hovedkontoret for sin norske virksomhet i Moss. Alle ansatte får nå et gavekort på 1000 kr hver for å handle i lokale butikker i Moss.

- Et fungerende næringsliv er grunnleggende for de fleste kommuner i Norge. Den ekstra ordinære situasjonen som nå råder i Norge, rammer hardt for mange mindre selskaper hvor marginene er små.

Jeg mener det er viktig at solide selskaper som har muligheter til å bidra gjør det vi kan. Alle bidrag vil være en fordel for lokale gründere som kjemper for å overleve akkurat nå, sier Ruben Vea, administrerende direktør i Älvsbyhus.

Älvsbyhus gir derfor et gavekort på 1000 kroner til alle sine ansatte for å styrke den lokale handelen i Moss kommune. Älvsbyhus gjør også det samme i to kommuner i Sverige og en kommune Finland.

Håpet er å inspirere flere selskaper til å gjøre det samme i disse tider.

- Gavekortet vil være gyldig til og med 30. april. At vi setter gyldighetsperioden så kort, skyldes at de lokale selskapene trenger hjelp nå, om seks måneder kan det være for sent.

Ruben Vea er glad for å se alle initiativene som dukker opp under koronakrisen, og ønsker at Älvsbyhus også skal delta.

Foto: Moss I Sentrum ved Ingeborg Øien Thorsland

Kategorier

Älvsbyhus er en av Nordens største husprodusenter, og har siden 1960 levert over 42 000 modulbygde trehus. I Norge har vi operert siden 1995 og tilbyr ferdighus som er lyse, åpne, moderne og energibesparende, og med stor fleksibilitet.

Vår filosofi er at man skal kunne bo i et bra hus og fortsatt ha penger til overs til annet. Det var sånn vi tenkte når Älvsbyhus startet - og sånn tenker vi fortsatt. Alle Älvsbyhus har derfor fast pris og våre tilvalg er rimelige. For oss er det like viktig å kunne levere et så miljøvennlig hus som mulig. Dette gjennomsyrer hele produksjonen vår.

Älvsbyhus - Et smartere valg