Kantarellen Bo- og behandlingssenter

​Arkitema/ELN Architects har vunnet ombygging i Oslo

Arkitema/ELN Architects er del av teamet som nettopp er blitt utropt til vinnere i konkurransen om å tegne ombygging av Kantarellen Bo- og behandlingssenter i Oslo. I alt 1550 kvm skal tegnes om for å gi plass til flere beboere.

Arkitema/ELN Architects er allerede i gang med å tegne en 1550 kvm ombygging av Kantarellen Bo- og behandlingssenter på Søndre Nordstrand i Oslo. Oppgaven består i å bygge om eksisterende arealer i 2. og 3. etasje til 20 beboerrom med tilhørende fasiliteter.

”Vi er glade for å få tildelt denne oppgaven. Vi har fokus på å skape gode rom for mennesker i vår arkitektur. Det er mange spennende muligheter for å få til i dette prosjektet. Ved å skape mer plass og lage moderne omgivelser for beboerne, kan vi øke livskvaliteten og tilrettelegge for en aktiv og innholdsrik hverdag,” forteller seniorpartner i Arkitema Anne Guri Grimsby.

Oppdragsgiver er Omsorgsbygg Oslo KF, og oppdraget ble vunnet i skarp konkurranse mellom 12 tilbydere. I evalueringen er det lagt vekt på kompetanse, pris og oppgaveforståelse. Arkitema/ELN leverte en jevnt god besvarelse på alle tildelingskriterier, og ble derfor vurdert til å være det beste teamet. Sammen med Omsorgsbygg vil vi løse oppgaven for å sikre best mulige forhold for beboerne på Kantarellen.

Arkitema/ELN Architects er del av en prosjekteringsgruppe ledet av Høyer Finseth AS og skal utarbeide forprosjekt og detaljprosjekt samt oppfølging i utførelsesfasen. Innledende aktiviteter og møter er allerede i gang for å tilrettelegge for en effektiv oppstart etter ferien.

Frederiksgade 32, 8000 Aarhus C, Danmark - Tlf. 7011 7011 - Finn oss
Rued Langgaards Vej 8, 2300 København S, Danmark - Tlf. 7011 7011 - Finn oss
Rosenlundsgatan 29C, S 104 62 Stockholm, Sverige - Tlf. 46 (0)8 545 856 00 - Finn oss
Stora Varvsgatan 6A, SE-211 19 Malmö, Sverige - Tlf. 46 (0)40 545 521- Finn oss
Hammersborg Torg 3, N-0179 Oslo, Norge - Tlf. 7011 7011- Finn oss

Peder Færch Grønfeldt

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Presse, kommunikation +45 6170 9990

Vi skaper arkitektur for de mange og til fellesskapets beste. Resultatet er en kontinuerlig balansegang mellom bærekraft, skjønnhet og økonomi.