EnTek ved Universitetet i Bergen

​Arkitema forbereder seg på vekst

Etter knappe to år i Norge, flytter Arkitema Architects inn i nye lokaler som passer til en moderne virksomhet i fremdrift. Samtidig har ELN blitt fjernet fra det offisielle firmanavnet, og med det understreker virksomheten at man er ett samlet skandinavisk firma under navnet Arkitema Architects. I løpet av de siste månedene, har virksomheten i tillegg ansatt flere ledende medarbeidere som skal være med på å utvide nye forretningsområder.

Det er fremgang i den norske delen av Arkitema Architects. Det er ansatt noen ledende medarbeidere som skal ruste virksomheten til å være en del av den veksten som er i norsk byggeindustri nå. I starten på det nye året ble det signert en kontrakt på nytt kontorlokale med plass til ekspansjon. Kontorlokalene er i det historiske Humanismens Hus i St. Olavs gt. 27, og lokalene har akkurat gjennomgått en omfattende modernisering. Derfor ønsker Arkitema å flytte inn i moderne kontorer med historiske rammer.

Virksomheten har allerede flere større oppgaver i boks, som en ny Energi- og teknologibygning, EnTek, på Universitetet i Bergen, og et nytt Helse- og omsorgssenter på Østre Toten. Samtidig er også flere forutsetninger på plass, og derfor ser fremtiden lys ut.

"Vi ser stadig store utviklingsmuligheter på det norske markedet, og har nå brukt en del tid på å lære markedet bedre å kjenne. Vi er derfor nå klar til å ta et større skritt der vi flytter inn i mer tidsriktige lokaler hvor det også er plass til å ekspandere, noe som naturligvis også er målet vårt", forteller adm. direktør, Peter Hartmann Berg.

"Nytt" navn, samme medarbeidere
Da Arkitema Architects i 2015 kjøpte norske ELN Arkitekter, ble navnene satt sammen til Arkitema/ELN Architects. Dette for at de norske kundene fortsatt skulle kunne gjenkjenne navnet. Nå, knapt to år senere, er Arkitema blitt et velkjent navn i det norske arkitektmiljøet, og tiden er derfor moden for å strømlinjeforme navnet på tvers av Skandinavia, der Arkitema Architects er den 5. største arkitektvirksomheten.

Staben av medarbeidere består nå av flere rutinerte Arkitema-krefter, samt nye, ledende medarbeidere som skal stå i spissen for utviklingen av nye forretningsområder for den norske delen av virksomheten. De nye områdene blir innen forretnings-, bolig- og skolebygg, som Arkitema har stor erfaring med fra utallige prosjekter i Danmark og Sverige.

Regions

Arkitema Architects ble grunnlagt i Aarhus i 1969. I dag er tegnestuen Skandinavias 5. største arkitektvirksomhet, med 11 danske partnere, én svensk partner, to norske partnere og over 500 medarbeidere fordelt på kontorene i København, Århus, Oslo, Stockholm og Malmø.

Hammersborg Torg 3, N-0179 Oslo, Norge - Tlf. 7011 7011- Finn oss
Frederiksgade 32, 8000 Aarhus C, Danmark - Tlf. 7011 7011 - Finn oss
Rued Langgaards Vej 8, 2300 København S, Danmark - Tlf. 7011 7011 - Finn oss
Rosenlundsgatan 29C, S 104 62 Stockholm, Sverige - Tlf. 46 (0)8 545 856 00 - Finn oss
Stora Varvsgatan 6A, SE-211 19 Malmö, Sverige - Tlf. 46 (0)40 545 521- Finn oss

Peder Færch Grønfeldt

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver Presse, kommunikation +45 6170 9990

Vi skaper arkitektur for de mange og til fellesskapets beste. Resultatet er en kontinuerlig balansegang mellom bærekraft, skjønnhet og økonomi.