Vi «stilte» om fabrikken fra spylevæske til håndsteril på 48 timer, ”Vi vil hjelpe hvis vi kan”!

Pressemelding -

I forbindelse med spredning av coronaviruset har etterspørselen etter hånd- og overflatedesinfeksjon økt kraftig på kort tid. ”Fra det tidspunktet vi tok beslutningen i begynnelsen av mars om å endre produksjon, tok det knapt 48 timer før det første produktet var klart og pakket for levering”, sier Christian Lundell, administrerende direktør og medeier i Arom-dekor Kemi AB.

Arom-dekor Kemi har siden da valgt å fokusere mer eller mindre kun på produksjonen av hånd- og ytdesinfektionsprodukter. ”Fra en dag til en annen ble behovet enormt og vi følte at vi måtte ta vårt ansvar og hjelpe når vi kan. Vi har også det meste av det vi trenger ”in-house” i tillegg til produksjon, for eksempel vår egen designavdeling, utskrift av etiketter, etc. Det meste av volumet selges gjennom forhandlere, vi har prøvd å levere så raskt vi bare kan, spesielt hvis sluttbrukeren er omsorg, eldreomsorg eller lignende.”, fortsetter Christian.

Hyller sine ansatte
Arom-dekors produksjon foregår i fabrikken som ligger rett utenfor Borås. Selskapet har i overkant av 50 ansatte som nå jobber så mye de kan for å møte etterspørselen. ”- Alle gjør en fantastisk jobb og flere står på syv dager i uken. Samtidig fortsetter produksjonen av selskapets andre produkter. Overgangen er midlertidig, men det føles bra at man kan hjelpe. Vi håper situasjonen snart blir bedre”, avslutter Christian.

Arom-dekor er en av Norges ledende totalleverandør av AdBlue® , NOx reduserende middel, og andre kjøretøykjemikalier til den Nordiske transportsektoren. Ved å kontrollere hele prosessen fra produksjon til forpakning og levering kan vi ved alle punkter garantere en jevn og høy kvalitet. Vi tilbyr også utvalgte kjemikalier til industrien og forbruker markedet.