Stefan Ahnhem og Anders de la Motte

Anders de la Motte og Stefan Ahnhem til Krimfestivalen

​Svenskene kommer! To av Skandinavias mestselgende krimforfattere kommer til Oslo under Krimfestivalen 5. - 7. mars.

Årstidskvartetten straks fullført

Årtidskvartetten er en serie fra Skåne, fra forfatterens barndoms paradis. Anders de la Motte var tidligere politi og sikkerhetssjef, nå er han en av Sveriges aller beste og mest populære krimforfattere. Bøkene er kritikerroste og beskrives som nordisk melankoli med intens boring i de mellommenneskelige relasjonene. Våroffer er siste bok i serien. Bøkene kan leses som enkeltstående romaner.

Her treffer du Anders de la Motte
​Torsdag 5. mars kl. 14.15: Arven etter Mankell og Larsson - de nye svenske krimkongene
​​Torsdag 5. mars kl. 16.45: Tanums internasjonale krimcafé (på CappelenDamm-huset)
​​Torsdag 5. mars kl. 17.45: Svenske tilstander
​​Torsdag 5. mars kl. 18.30: OP5-timen

​Solgt over 300 000 bøker i Norge

Stefan Ahnhem har jobbet som manusforfatter for film og tv i over tjue år. Hans første bok, Offer uten ansikt ble Sveriges mestselgende debut i 2014, og vant også Crimetime Specsavers Award. Den niende graven vant den tyske krimprisen MIMI for 2016. Atten grader minus utkom på norsk i 2017. Nordisk Film har kjøpt tv-rettigheter til de fire første bøkene om Fabian Risk. Ahnhems bøker utgis i 20 land. Den femte boken om Fabien Risk, X måter å dø på starter sekunder etter at den fjerde boken, Motiv X, slutterAhnhems bøker har solgt i over 300 000 eksemplarer i Norge.

Her treffer du Stefan Ahnhem:
Torsdag 5. mars kl. 12.15: Ren og skjær ondskap
​​Torsdag 5. mars kl. 14.15: Arven etter Mankell og Larsson - de nye svenske krimkongene
​​Torsdag 5. mars kl. 16.00: Tanums internasjonale krimcafé (på Tanum Karl Johan)
​​Torsdag 5. mars kl. 19.30: Festkveld på Centralteatret

​Under festivalen møter du også Trude Teige, Helene Flood, Ingar Johnsrud, Lasse Gallefoss, Sven Petter Næss og Aslak Nore.

​Se hele programmet

Forfatterne. Fortellingene.