Askås lanserer sosialehandel.no

Askås har fulgt trenden lenge, og er blant annet første e-handelsleverandør til å levere en svensk nettbutikk som er 100 % integrert med Facebook*. Både partnere og kunder har begynt å vise en stor interesse til dette emnet og Askås har derfor etablert det helt nye nettstedet sosialehandel.no.

- Netthandel i og via sosiale medier kommer til å vokse kraftig og og vi vil se en stor utvikling på for eksempel Facebook.  Askås vil kunne tilby våre kunder mulighet til å være del av og ikke minst være med og drive denne veksten. Askås drives av en sterkt pasjon for e-handel og dens muligheter, og vi vil alltid forsøke å ligge i fremkant av utviklingen av hvor og hvordan man bedriver denne form for handel, sier Jonas Askås, administrerende direktør i Askås I&R.

Formålet med sosialehandel.no er at de som besøker skal kunne finne interessant informasjon og nyheter om sosial e-handel, også kalt ”social commerce**” eller ”social e-commerce” . I lenkesamlingen som er under oppbygging, finnes dessuten veien til nyttige websider, organisasjoner, og blogger om temaet, både skandinaviske og internasjonale.

For mer informasjon eller tips om innhold eller lenker, vennligst ring eller send en e-post til:

Sophie Terkelsen
Prosjektleder Norge
sophie.terkelsen@askasehandel.no

* Kilde: E-handelstrender.se

**Definisjon ”Social Commerce”: http://en.wikipedia.org/wiki/Social_commerce

• Data, telekom, IT

• sosial e-handel
  • social e-commerce
  • social commerce
  • ehandelsløsning
  • nettbutikkløsning