Yale Doorman L3S er klassifisert i henhold til FG og SSF digital sikkerhet - SSF 3523.

Nå lanseres Yale Doorman L3S

Yale sin aller sikreste lås, forsikringsgodkjent av FG – ikke bare mekanisk, men også digitalt.

Yale Doorman L3 har rukket å bli to år gammel og Yale lanserer nå sin oppdaterte modell - Yale Doorman L3S.

Vi lever i en verden som stadig blir mer digitalisert og smarte dingser finner veien til de mange hjem. Dette har startet en diskusjon rundt sikkerhet og sårbarhet for hacking og digitale angrep.

Yale Doorman L3S er som alle Yale sine låser forsikringsgodkjent på mekanisk sikkerhet, men steget er nå tatt videre for å omhandle også den digitale sikkerheten. Yale Doorman L3S bruker Yale sin app som heter Yale Access. Det er låsen i kombinasjon med appen som nå er blitt forsikringsgodkjent for digital sikkerhet etter den nye standarden SSF3523. Det vil si at Yale Access-appen, servere, systemer og infrastruktur har blitt nøye gjennomgått med hensyn til sikkerhet, og blitt godkjent av FG i Norge og SSF i Sverige. Derfor går man ikke på kompromiss med sikkerheten ved å anskaffe seg en appstyrt smartlås.

Forenklet installasjon

Den nye Yale Doorman L3S har fått flere oppgraderinger for at installasjonen og kundeopplevelsen skal bli bedre. Yale Doorman L3S leveres nå med et justerbart sluttstykke, noe som gjør at kunden i de aller fleste tilfeller ikke trenger å avbryte installasjonen for å få tak i et passende sluttstykke. Samtidig vil man nå kunne justere døren sømløst etter eget ønske.

Forbedret manual og informasjon

Den nye Yale Doorman L3S har også fått en helt ny og forbedret manual som skal lette installasjonen. Manualen har nå tydelige referanser til installasjonsvideo, samt andre viktige ressurssider på Yale sine nettsider. Endringene er basert på tilbakemeldinger fra våre kunder med erfaring fra den forrige modellen.

Hvem passer låsen for

Her tilbys alt i en pakke for en komplett smartlås. Yale Doorman L3S har et moderne design med eksklusiv overflate i enten børstet stål, krom eller matt svart. Låsens innside er smalere enn Yale Doorman Classic-variantene og passer derfor bedre på dobbeltdører og klimadører.

ASSA ABLOY, verdens ledende leverandør av sikkerhet til dørmiljøer

Håkon Lie

Business Manager Yale 98607926