safe4 utvider sitt smarthustilbud med smarte dørlåser fra Yale!

safe4 utvider sitt smarthustilbud med smarte dørlåser fra Yale!

Safe4 gateway’en, HomeGate, har avansert IOT teknologi for å sikre en trygg, smart og brukervennlig løsning. Den kommuniserer med ASSA ABLOY Skandinavias Yale Doorman digital dørlås, og gir forbrukerne full kontroll over tilgangen til sine hjem via en enkelt, integrert smarttelefon-app. Safe4’s sikre smarthus- løsninger har skapt stor internasjonal interesse, noe som sannsynligvis vil intensiveres med dette nye partnerskapet.

-ASSA ABLOY er en ledende global aktør med et globalt fotavtrykk og kompetanse i smarte dørlåser. Med deres skandinaviske eksperter på vårt lag, kan vi utvikle våre løsninger enda mer nå som vår HomeGate 'snakker med' den smarte dørlåsen, Yale Doorman, sier CEO, Bjørge Kraft, i Safe4.

-Et smart hjem starter med en smart dør. Det er derfor vi mener at en smart digital dørlås, som vår Yale Doorman, bør være et grunnleggende element i enhver integrert IOT hjem-løsning, legger Kristoffer Wadman, Director Business Development i ASSA ABLOY Skandinavia til.

Forenkler hverdagen
Den integrerte smart-funksjonaliteten begge selskaper nå tilbyr, gjør det mulig for bolig- og hytteeiere å automatisere en rekke funksjoner i huset. For eksempel, dersom en Yale Doorman åpnes eller lukkes, utløser dette et et signal som gjør at også vannlåsen lukkes eller åpnes. På samme måte kan elektriske apparater automatisk slås av eller på; lys kan dimmes, og hjemmets temperatur reguleres, hvis boligeier har forhåndsprogrammert dette ved hjelp av det brukervennlige grensesnittet til Safe4.
Full kontroll med én eneste app
HomeGate fungerer også som boligenens sikkerhetssystem og brannalarm, og kan aktiveres og deaktiveres via Yale Doorman digitale lås. Ved hjelp av den integrerte onestiAPP’en, kan boligeier enkelt styre det meste av hjemmets IOT enheter, enten han er hjemme eller bortreist.
-Vi tror kombinasjonen av HomeGate og Yale Doorman også åpner døren til nye muligheter for å utvikle nye omsorgsløsninger for pleietrengende i deres egne hjem, legger Kraft til.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Bjørge Kraft, CEO, Safe4 Security Group AS, mob 920 36 023, bk@safe4.com

Kristoffer Wadman, Director Business Development, ASSA ABLOY Scandinavia
mob +46 72-526 12 60,kristoffer.wadman@assaabloy.com

Om Safe4 Security Group AS:Et internasjonalt teknologikonsern som bygger på arven fra sikkerhetsindustrien og tilrettelegger for etablering av nye gjentagende inntekter for sine kunder.Gjennom vår verdensledende IOT plattform og våre sertifiserte monitoreringstjenester, skaper vi forutsetninger for tredjeparts sensor-teknologi. Vi tilbyr kunder med høy-volum porteføljer et partnerskap og en lojalitetsvennlig forretningsmodell.

Safe4 leder an med forbedret IOT-teknologi, egnet til å betjene partnere og kunders krav til SMART LIVING-, SIKKERHETS-, og digitale HELSE- og OMSORGSLØSNINGER.

SECURING YOUR CONNECTED LIFE
Les mer på
www.safe4.com

Emner

TrioVing er Norges største leverandør av låssystemer, beslag, elektromekanisk avlåsning, adgangssystemer, dørautomatikk m.m for sikring og styring av dører, porter og vinduer.

Vårt landsdekkende nett av forhandlere og låsesmeder sørger for profesjonell rådgivning, installasjon og service. Vi yter også utstrakt prosjekteringsbistand overfor byggherrer, arkitekter og entreprenører, både i forbindelse med nybygg og rehabilitering.

Vi er dessuten ledende leverandør til produsenter av dører vinduer, porter, innredninger, heiser og fasader.

TrioVing er en del av ASSA ABLOY Gruppen, verdens ledende konsern innen produksjon av låser og tilhørende produkter, med formål å dekke sluttbrukers behov for sikkerhet, trygghet og komfort.

ASSA ABLOY Opening Solutions Norway AS

Pressekontakt Kommunikasjons- og marketingavdeling

Velkommen til ASSA ABLOY Opening Solutions Norway AS!

ASSA ABLOY, verdens ledende leverandør av sikkerhet til dørmiljøer.

ASSA ABLOY Opening Solutions Norway AS
Anolitveien 1-3