ART NIGHT på Astrup Fearnley Museet

Torsdag 6.oktober kl 19.00 er det ART NIGHT i den splitter nye utstillingen «Los Angeles – A Fiction»!

Los Angeles omtales ofte ved hjelp av klisjeer som har å gjøre med klimaet, Hollywood og byens livsstil generelt. Men Los Angeles har også en annen side, en mørkere side, som omhandler utfordrende sosiale spørsmål om rase, seksualitet, kjønn og politikk. I utstillingen «Los Angeles – A Fiction» presenteres kunstnere og forfattere fra byens kunst- og litteraturscene fra de siste 50 årene, og skaper et fiktivt og subjektiv syn på Los Angeles.

ART NIGTH er et måneldig konsept der Astrup Fearnley Museet innviterer publikum til å oppleve vår aktuelle temporære utstilling på kveldstid for kun 50 kroner. Vi holder åpent helt til  til 22.00 og det blir musikk i museet, deilige drinker fra Vingen Bar og våre dyktige museumsverter holder kunstprat i utstillingen. Etter museets stengetid er Vingen Bar åpent til klokken 01.00.

Kveldens DJ´s er musiker Martin Hartgen og musikkjournalist Kim Klev som pakker platebagen full av deilig dub, afrobeat, calypso, tropicalia, balearisk beat, sørafrikansk house og solbrent new wave.

ART NIGHT er  gratis for medlemmer av Astrup Fearnley Museets Kunstklubb og visste du at alle unge mellom 18 og 25 år kan bli medlem for kun 150 kr? Les mer på afmuseet.no!

Stein-Inge Århus

Pressekontakt Kommunikasjonsleder +47 452 40 092