Holistic lanserer et helt nytt B2B-nettsted

Helse- og kunnskapsbedriften Holistic ble født av kjærlighet til mennesket, naturen og planeten. Med dette som utgangspunkt har de i nesten 20 år utviklet og solgt noen av markedets reneste og mest effektive kosttilskudd og superfoods, samt formidlet kunnskap innen helhetlig helse og personlig utvikling.
På denne måten ønsker de å fortsette å gå mot visjonen om en sunnere, mer kjærlig verden. Holistic er representert av en rekke forhandlere innen helsefaghandel, netthandel, apotek og via Sveriges næringsterapeuter.

Nytt nettsted med fokus på B2B
Ateles har sammen med Holistic utviklet og lansert et nytt nettsted med en ny grafisk profil. Nettstedet er ren B2B med tydelig data- og produktadministrasjon (PIM) hvor fokus er på å kunne tilby innholdsrike sider som inspirerer og bidrar til bedre helse.

– I det här B2B-projekt har vi byggt ett CMS och affärssystem som kan hantera stora mängder artiklar och produktinformation, samtidigt som det är skalbart och framtidssäkrat. Grunden till den produkt vi har idag är ett tätt och nära samarbete mellan oss och kunden där vi byggt helt efter Holistics önskemål för deras framtidsvisioner inom B2B. Daniel Hultin, CSM, Ateles

Prosjektet
E-handelsløsningen er fullstendig bygget i Pimcore med en utvidet produktdatabase der Holistic selv kan tilpasse hvilken produktinformasjon de vil håndtere og deretter ikke bare bruke det på nettet, men også til forretningssystemet og i fremtiden også til andre systemer. Den nye moderne grafikken erstatter Holistics forrige digitale løsning og tilbyr alle de mulighetene som i dag kan kreves av et B2B-nettsted. Forhandlere kan ta del i produkt- og salgsinformasjon, men også utvide sin kunnskap om helse gjennom kunnskapsartikler, opplæring og podcaster fra Holistic. All datahåndtering og produktadministrasjon er ny, noe som skaper en effektiv og lett håndterbar segmentering av forhandlere.

– Segmenteringen lar Holistic vise unikt innhold, kategorier og produkter avhengig av hvem som besøker nettstedet. Dette har vi oppnådd ved å bruke ulike kundesegmenter, Hillevi Rystedt, forretningsanalytiker, Ateles.

• Kontrakt, oppdrag

• e-commerce
  • omnichannel
  • it-plattform