Autocirc kjøper Delehuset AS som spesialiserer seg på lastebildeler

Autocirc kjøper Delehuset AS som spesialiserer seg på lastebildeler

Autocirc kjøper Delehuset AS. Selskapet spesialiserer seg på demontering, kvalitetssikring og salg av brukte lastebildeler. Gjennom oppkjøpet styrker Autocirc sin tilstedeværelse i Norge og blir en enda mer komplett leverandør av reservedeler til bilindustrien.

Delehuset har sin virksomhet i Kongsvinger, øst for Oslo. Det er et demonteringsanlegg for lastebiler og et lager med over 20 000 lastebildeler for umiddelbar levering. Delehuset har bygget en organisasjon med både kompetanse og kontakter som kreves for salg av attraktive deler. Lastebilene demonteres av erfarne mekanikere, og hver del undersøkes nøye for å sikre kvalitet før de selges videre til kunder, hovedsakelig i Norge og Sverige.

Bjarte Kaldestad (Landsjef, Autocirc Norge) sier:
– Vår forretningsmodell er basert på å knytte sammen virksomheter som sammen kan øke tilgjengeligheten av brukte reservedeler til bilindustrien. Delehusets ekspertise, deres fokus på lastebiler av nyere modellår og spesielt Scania trucks vil være en viktig forsterkning av vårt tilbud fremover.

Magnar Skjæret (administrerende direktør Delehuset AS), sier:
– Ved å bli en del av Autocirc blir vi også en enda tydeligere del av løsningen på en av vår tids store utfordringer. Vi ser virkelig frem til å fortsette å jobbe mot en mer bærekraftig bilindustri sammen med Autocirc og bidra til konsernets sirkulære forretningsmodell.

Delehuset blir Autocircs niende selskap i Norge. Avtalen er en del av Autocircs langsiktige strategi om å kjøpe opp virksomheter for å tilby et mer bærekraftig alternativ til nyproduserte bildeler.

Om Autocirc

Autocirc jobber for en sirkulær omstilling i bilindustrien. Vi sørger for at brukte bildeler kommer tilbake på veien igjen – eller at materialer og komponenter kan være nyttige i helt andre produkter og sammenhenger. Autocirc ble grunnlagt i 2019 og vokser raskt. I dag har konsernet 43 selskaper med over 750 ansatte og virksomhet i Sverige, Norge, Finland og Storbritannia.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Autocirc Norge AS
Bjarte Kaldestad, Landssjef