Motorola forenkler trådløse nettverk

Motorola Solutions gjør det mulig for reiselivsbransjen og raskt og effektivt kunne tilby gjester Internett tilgang uten kostbar kabling og installasjon.

Motorola Solutions har utviklet en egen unik løsning for trådløse nettverk, 802.11a/b/g, som baseres på xDSL teknologi, Private Broadband Networks.
PBN benytter seg av eksisterende trådpar i et bygg for å fremføre Ethernet til hvert enkelt aksesspunkt og dermed er det ikke behov for egen separat kabling til aksesspunktene, som det er i tradisjonelle løsninger.

Private Broadband Networks produktene er spesielt utviklet med tanke på trådløst Internett som en tjeneste på hoteller og konferansesentre.

Mange hoteller har fremdeles ikke konvertert til Ethernet Cat5/6 eller fiber inn på hvert rom, men nær 100 % av hoteller har en telefonlinje på hvert eneste hotellrom. PBN er en løsning som distribuerer ip/data/tale/TV over eksisterende telefonlinje inn på hvert hotellrom ved hjelp av xDSL teknologi.
Dermed behøver ikke hoteller å investere i nye og kostbare prosjekter for å fremføre ny kabling for å støtte Internett og TV til sine gjester.

Enheten har et diskré design som gjør det enkelt å integrere løsningen direkte på vegg over eksisterende telefonuttak uten sjenanse for gjest eller ødeleggende for interiøret på hvert rom.

Ved å ta i bruk eksisterende kabling samt at utrullingstiden er veldig kort for å løfte hotellet opp på en slik løsning vil gjøre hoteller i stand til å kunne tilby sine gjester en løsning raskt, effektivt og med meget kort nedbetaling på selve utstyret.

PBN teknologien fra Motorola Solutions gir hoteller løsninger som støtter kabelbasert Internett, trådløst Internett og IP-TV på en og samme plattform.

PBN distribueres i Skandinavia av Avantis Distribution og er tilgjengelig i dag.

Media kontakt:

Marcus Barman
Nordic Partner Manager
Cel:
Tel: +47 23 05 19 40
marcus.barman@avantis.no

• Data, telekom, IT

• avantis
  • motorola
  • wlan
  • xdsl
  • bredbånd
  • internett
  • ip-tv
  • trådløst nettverk

AVANTIS DISTRIBUTION
-ledende skandinavisk distributør av nettverk og kommunikasjonsløsninger med primær fokus på
trådløse teknologier.

Avantis er et selskap med lang erfaring og høy kompetanse innen design og implementering av avanserte nettverk. Vi har som mål å være en av Norges ledende leverandører av kostnadseffektive og tidsmessige datakommunikasjonsløsninger.

Avantis er distributør for produkter fra Motorola Solutions i Scandinavia.

Mari Strømsæther

Pressekontakt Marketing Manager Markedsføring, salgsstøtte, webshop +4723051900