Pressemelding -

Azets styrker sine eiendomsforvaltningstjenester i Finland med oppkjøpet av Astala Isännöinti

Azets har kjøpt Astala Isännöinti Oy, som leverer eiendomsforvaltningstjenester i Helsingfors, og Astala Tekniikka Oy, som er en del av det. Astala Isännöinti vil fusjoneres til Isännöinti Rantamäki.

Astala Isännöinti har vært i drift i Helsingfors i 50 år. Etter sammenslåingen av Rantamäki og Astala Isännöinti vil Azets' eiendomsforvaltningstjenester ha over 70 ekspertmedarbeidere og en omsetning opp mot 8 millioner euro.

«For å lykkes i eiendomsforvaltningsbransjen, må et selskap kunne kombinere moderne digitale tjenester og en utmerket kundeopplevelse med ansvar og åpenhet. Astala og Rantamäki er kjent for sin høykvalitets kundeservice, og Azets er en teknologisk pioner innen sitt felt i Norden. På denne måten vil vi være i stand til å utvikle eiendomsforvaltningsbransjen sammen for å tilby kundene en enda høyere kvalitetstjeneste”, sier Ulla Nikkanen, administrerende direktør i Azets Finland.

Rantamäki er fokusert på forvaltning av eiendommer med høy verdi i Helsingfors sentrum, og Astala er fokusert på eiendommer lokalisert i Helsingfors. Astala har vært i drift i Helsingfors i 50 år.

«Oppkjøpet gjør det mulig å kombinere flere tiår med erfaring og oppnå en enda sterkere markedsposisjon i Helsingfors. Nøkkelansatte i begge selskapene vil fortsette i stillinger i selskapet etter sammenslåingen”, fortsetter Nikkanen.

Lokalitet og lokalsamfunn i sentrum av fremtidens eiendomsforvaltningstjenester

En vesentlig faktor i oppkjøpet var konsistensen av selskapenes strategi og verdier – pålitelighet, ansvar og samarbeid er de viktigste verdiene for begge.

"Rantamäki og Astala har drevet side om side i flere tiår, og tilbyr eiendomsforvaltningstjenester til eiendommer i Helsingfors som setter pris på service av høy kvalitet. Vårt mål er å være den mest attraktive arbeidsgiveren i eiendomsforvaltningssektoren og en trendsetter som viser hvordan eiendomsforvaltning bør gjøres og eiendommer forvaltes”, sier Mika Laakkonen, administrerende direktør i Rantamäki.

Begge selskapenes tjenester inkluderer omfattende eiendomsforvaltningstjenester og tekniske tjenester samt omfattende verdiøkende tjenester. Sterk partnerskapstenkning styrer deres måte å jobbe på.

«Vi ønsker å tilby den typen eiendomsforvaltning vi ønsker oss selv, og vi forvalter eiendommene som de ville vært våre egne. Vår eksepsjonelle driftsmodell sikrer en smidig drift av eiendomsforvaltningen og utvikling av førsteklasses tjenester og verdien av eiendommen”, fortsetter Laakkonen.

I tillegg til kundefordeler vil oppkjøpet gjøre Astala i stand til å utvikle seg enda sterkere.

«Som en del av Azets har vi tilgang til omfattende ressurser til å investere blant annet i teknologisk utvikling, som sikrer at våre ansatte har gode muligheter til å lykkes i arbeidet og at våre kunder får en best mulig serviceopplevelse», sier Mikko Astala, styreleder i Astala Isännöinti.

Ved spørsmål, vennligst kontakt:

Ulla Nikkanen, administrerende direktør, Azets Finland, +358 (0)40 522 9091

Mikko Astala, styreleder, Astala Isännöinti Oy, +358 (0)400 506 920

Azets Finland's kunder betjenes av 700 eksperter og omsetningen er på 66,3 millioner euro. www.azets.fi

Om Rantamäki

Isännöinti Rantamäki ble grunnlagt i 2000. Selskapet spesialiserer seg på eiendomsforvaltning av verdifulle eiendommer i hjertet av Helsinki. Tjenestene dekker alle eiendomsforvaltningstjenester levert av egne eksperter. Driftsmodellen sikrer jevn forvaltning av eiendom og utvikling av eiendommenes verdi. Som vår samarbeidspartner kan du stole på smidigheten i hverdagen og sørge for at verdien av eiendommen din utvikler seg i den retningen du ønsker. Vi tilby den type eiendomsforvaltningstjeneste vi ønsker å ha selv. Vi jobber med lidenskap, kompromissløst og i samsvar med de mål som er satt sammen med kunden. Rantamäkis kunder betjenes av 30 eksperter og omsetningen er 3,2 millioner euro. www.rantamaki.com

Om Astala Isännöinti

Astala Isännöinti Oy er et Helsingfors-basert eiendomsforvaltningsselskap grunnlagt i 1971.

Våre tjenester er basert på kundeorientering. Vi ønsker å tilby løsninger som fører til en komfortabel, trygg og økonomisk livsstil. Astalas kunder er sbetjent av 40 eksperter og omsetningen er 4,5 millioner euro. www.astala.fi

Vårt oppdrag er å hjelpe virksomheter med å oppnå sine ambisjoner.

Azets er et internasjonalt konsern som leverer regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester, både digitalt og lokalt. Det frigjør verdifull tid for kundene våre, slik at de kan fokusere på det de kan best.

160+ kontorer. 6,500+ ansatte. 120,000+ kunder.

Regnskap | Lønn | HR | Teknologi | Bemanning | Rådgivning

Sara Aadnesen

Pressekontakt Nordic PR and Communication Manager +47 90 600 759

En personlig opplevelse – digitalt og lokalt

Azets er et internasjonalt konsern som tilbyr regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer en personlig opplevelse – både digitalt og lokalt.

190+ kontorer
8,200+ ansatte