Caroline Hordvik tar over som leder for Karabingruppen.

Caroline Hordvik ny leder for Karabingruppen

(Bergen, 8. august 2023): Ole Øyen fratrer som leder for Karabingruppen. Han har ledet selskapet fra oppstart til et nasjonalt konsern og salg til Azets. Nå tar Caroline Hordvik over og skal lede Karabingruppen over i internasjonal ekspansjon i en enda tettere integrasjon med Azets.

- Nå som alle forhold ligger til rette for den neste fasen, ser jeg det som naturlig at jeg etter hele 19 år gir meg i Karabingruppen og overlater stafettpinnen til andre, sier Ole Øyen.

- Jeg er stolt over det vi sammen har bygget opp, og jeg er stolt over leveransene til kundene. Vi har dokumentert gevinster for 8,7 milliarder kroner hos oppdragsgiverne siden starten, og Karabingruppen har blitt den fremste norske utfordreren til de fire store konsulentselskapene, sier Øyen.

Janniche Øyen, som grunnla og leder designselskapet Sans, slutter i konsernet samtidig med ektefellen.

Caroline Hordvik overtar
Caroline Hordvik er siviløkonom fra NHH, og har erfaring fra blant andre KPMG, Ernst & Young, BDO Noraudit og Kirkens Nødhjelp. Hun har 16 års ledererfaring. Hun kom til Karabingruppen fra stilling som regiondirektør i Amesto. De siste tre årene har hun vært CEO for Valent, som hun var med å etablere.

- Caroline Hordvik er faglig sterk, har vært i ledergruppen i Karabingruppen i flere år og har god relasjonskompetanse. Vi er glade for at Caroline nå skal lede Karabingruppen over i neste fase, sier Runar Leite, styreleder i Karabingruppen og leder for Azets i Norge.

- Jeg ønsker å takke Ole Øyen og Janniche Øyen for deres store bidrag med å bygge Karabingruppen i disse årene. Karabingruppen er et solid selskap som er ledende innen blant annet strategi og gevinstrealisering. Når Karabingruppen nå integreres enda tettere med Azets, er vi posisjonert til å vokse ytterligere både i Norge og utenfor landets grenser, sier Leite.

Ledende norsk konsulentselskap
Karabin ble etablert i Bergen i 2004 som et rådgivningsselskap. De gode resultatene for kundene bidro til en kraftig vekst. Karabingruppen består nå av datterselskapene Karabin (gevinstrealisering), Sans (design), Valent (ekspert på økonomifagene) og Impello (oppkjøp og fusjoner).

Karabingruppen har rundt 200 millioner kroner i årlig omsetning og kontor i de største byene i landet. Våren 2022 ble Karabingruppen kjøpt av Azets, et internasjonalt konsern med 7 600 ansatte som tilbyr regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester.

Mediekontakter:

Caroline Hordvik: +47 9572 0397, caroline.hordvik@valent.no
Runar Leite: +47 472 02 047, runar.leite@azets.com
Sara Aadnesen (PR & Kommunikasjon Azets): + 47 906 00 759, sara.aadnesen@azets.com

Vårt oppdrag er å hjelpe virksomheter med å oppnå sine ambisjoner.

Azets er et internasjonalt konsern som leverer regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester, både digitalt og lokalt. Det frigjør verdifull tid for kundene våre, slik at de kan fokusere på det de kan best.

190+ kontorer. 7,600+ ansatte. 100,000+ kunder.

Regnskap | Lønn | HR | Teknologi | Bemanning | Rådgivning

Sara Aadnesen

Pressekontakt Nordic PR and Communication Manager +47 90 600 759

En personlig opplevelse – digitalt og lokalt

Azets er et internasjonalt konsern som tilbyr regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer en personlig opplevelse – både digitalt og lokalt.

190+ kontorer
8,200+ ansatte