Azets Group har utnevnt Melanie Richards CBE til ny styreleder.

Melanie Richards CBE utnevnt til ny styreleder i Azets Group

Azets har i dag kunngjort utnevnelsen av Melanie Richards CBE som selskapets nye styreleder. Melanie vil samarbeide tett med konsernsjef Chris Horne og den øverste ledelsen for å levere selskapets neste vekstfase.

Melanie bringer med seg omfattende ledelseserfaring, styre- og rådgivningsekspertise, med over 40 års erfaring innen finans og kapitalmarkeder. Melanie var visestyreleder for KPMG UK, med fokus på et bredt spekter av ESG emner, inkludert risiko og omdømme, kultur, samt mangfold og inkludering.

Melanie er Non-executive direktør i Morgan Stanley International og HKA, medlem av styrene for Royal National Theatre og Invictus Games Foundation, samt styreleder for The Eve Appeal. Hun sitter i styret for UK Government Skills and Curriculum Unit Leadership Advisory Board og er rådgivende partner i Manchester Square Partners.

Chris Horne, konsernsjef i Azets, sa: "Vi er veldig fornøyd med å kunngjøre at Melanie er utnevnt til styreleder for Azets Group. Melanies erfaring som styreleder, styremedlem og toppleder i selskap med vekstambisjoner, vil hjelpe oss med å realisere vår femårige Pathway-strategi.

"Melanie kommer til Azets på et viktig tidspunkt i vår utvikling, når vi fortsetter fokuset på å investere i våre kolleger og støtte de skiftende behovene til våre kunder i alle markedene vi betjener.

"Melanie er en innflytelsesrik leder innen mangfold og inkludering og ESG, og jeg vet at verdiene våre er tett alliert både operativt og på disse viktige områdene. På vegne av styret og alle hos Azets ønsker vi Melanie velkommen og ser frem til å oppnå store ting sammen."

Melanie ble utnevnt til CBE i 2019 for sitt bidrag til næringslivet og mangfold- og inkluderingsagendaen. Hun er en av grunnleggerne og medlem av 30% Club Steering Committee, sitter i styringsgruppen for FTSE Women Leaders Review og vant prisen for enestående bidrag til sosial mobilitet i 2018. Melanie er æresmedlem av ICAEW og har blitt tildelt en æresdoktor i bedrifts- og administrasjon fra Oxford Brookes University.

Melanie Richards CBE, styreleder i Azets Group, uttalte: "Jeg er glad for å bli med i en så vellykket og raskt voksende virksomhet mens vi starter på neste vekstfase. Jeg ser virkelig frem til å samarbeide med Chris og ledergruppen for å realisere ambisjonene våre. Azets er en formålseid virksomhet, og jeg er inspirert av muligheten til å etablere gruppens ledende markedsposisjon og sterke plattform for fremtidig vekst."

Melanie erstatter Gordon Hurst, som trakk seg som styreleder for Azets i desember 2023 etter tre vellykkede år med gruppen.

Chris Horne la til: "Jeg vil takke Gordon for hans enestående ledelse siden 2020. Gordon bidro med å lede Azets gjennom en transformasjonsfase der vi la grunnlaget for vår langsiktige suksess, og på et tidspunkt da vi alle sto overfor betydelige utfordringer knyttet til den globale pandemien. Vi ønsker Gordon lykke til videre."

Mediekontakt

Shaun Staff, Kommunikasjonsdirektør Group, shaun.staff@azets.co.uk, +44 7515 789306

Sara Aadnesen, Nordisk PR og kommunikasjonssjef, sara.aadnesen@azets.com, +47 90600759

Vårt oppdrag er å hjelpe virksomheter med å oppnå sine ambisjoner.

Azets er et internasjonalt konsern som leverer regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester, både digitalt og lokalt. Det frigjør verdifull tid for kundene våre, slik at de kan fokusere på det de kan best.

190+ kontorer. 8,200+ ansatte. 100,000+ kunder.

Regnskap | Lønn | HR | Teknologi | Rekruttering | Rådgivning

Sara Aadnesen

Pressekontakt Nordic PR and Communication Manager +47 90 600 759

En personlig opplevelse – digitalt og lokalt

Azets er et internasjonalt konsern som tilbyr regnskap, lønn, rådgivning og forretningstjenester. Vi leverer en personlig opplevelse – både digitalt og lokalt.

190+ kontorer
8,200+ ansatte